home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Ranger

Britanski WhatCar je sproveo veliko testiranje i istraživanje automobila te njihove potrošnje, odnosno razlika od zvanične potrošnje.

Novi WLTP test koji je aktuelan od 2019. godine mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC testa. Automobili koje je testirao britanski sajt imali su u proseku 6,3 posto lošije rezultate nego na zvaničnom testu koji Evropska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju. Za poređenje, razlika u starijem ciklusu NEDC-a bila je čak 20,2 posto u prethodnim testovima WhatCara. Sada se možete više osloniti na podatke o potrošnji koje daju marke automobila, piše Revija HAK.

Kao i drugi testovi, WhatCarov test je sproveden u laboratorijskim uslovima, ali baziran na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i autoputeve, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uslovima od WLTP testa.

Zapanjujuće je da je niz automobila u studiji uspeo da postigne još ekonomičniji rezultat od zvaničnih podataka.

Ovo je pet najboljih rezultata

5. Honda Civic Type R

Vrlo upečatljivo je peto mesto Honde Civic Type R. Sportski automobil s 320KS pokazao se 9,2 posto efikasnijim nego što je pokazalo WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster

Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster s benzinskim motorom od 130KS. Dacije su već poznate po dobroj vrednosti za novac, a ekonomičnost 1,3 litarskog motora dodaje dodatni plus. Automobil troši 10,1 posto manje od navedenog.

3. Volkswagen Up!

Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,5 posto bolji rezultat nego na zvaničnim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovoj listi..

2. Honda CR-V (hibridna)

Na drugom mestu lestvice nalazimo hibrid, opet Hondu. Kod CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to obično biva. Benzinski motor snabdeva elektromotor snagom, pa radi kao svojevrsni generator. Benzinski motor zato može da radi pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u praksi još 12,3 posto ekonomičniji nego u testovima.

1. Ford Ranger Pickup

Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, to prema svojoj građi te snažnom dizelskom motoru ne može ni da bude, ali prema WhatCarovom testu u praksi postiže čak 18,6 posto bolje rezultate nego u zvaničnim testovima.

Ovi automobili zagađuju više u stvarnim uslovima

5. Audi A3 limuzina

Audi A3 je imao 16 posto manje uspeha od onoga što su testovi obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio

Upečatljivije je, međutim, da na listi vidimo i brojne hibride. Primera radi, četvrto mesto zauzima Renault Clio koji je trošio 19,6 posto više od navedene potrošnje po WLTP-u.

3. Ford Fiesta

Na trećem mestu nalazi se Ford Fiesta s 1,0 litarskim benzinskim motorom i 155KS. Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor. To može dovesti do veće potrošnje kada koristite tako napregnuti motor na otvorenim putevima.

2. Suzuki Swace

I na pretposlednjem mestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21,6 posto lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d

Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Prema WhatCarovom testu, razlika u potrošnji je čak 26,4 posto više od navedenog.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 832



Komentari