
Porsche je još ranije saopštio da će se sledeća generacija Macana nuditi u električnoj verziji, uz najavu da će se budući Macan EV na tržištu naći tokom 2023. godine.
Njime će Porsche konkurisati drugim nemačkim SUV modelima sa elektropogonom, između ostalog i BMW-u BMW iX3.
Treba napomenuti i da će Macan sa SUS motorima ostati neko vreme u ponudi paralelno sa novim Macanom EV, tokom određenog perioda tranzicije. Tako najnovije vesti kažu da će aktuelni Macan sa benzinskim motorima ostati u proizvodnji sve do 2024. godine.
Za sada nema mnogo detalja o novom električnom Macanu, ali je poznato da će biti napravljen na novoj platformi nazvanoj Premium Platform Electric (PPE), a koju su razvili Porsche i Audi. Za pogon bi trebalo da se brinu dva elektromotora (pri čemu će biti dostupno više verzija električnog Macana, sa više nivoa snage), uz standardni 4x4 pogon. Top verzije će nositi oznake Turbo i Turbo S (ova najsnažnija će navodno imati oko 700KS i 1015 Nm).
Prvo ćemo po nekim ranijim najavama videti koncept verziju električnog Macana, dok će se serijski model proizvoditi u fabrici u nemačkom Lajpcigu.
Porsche je inače u julu ove godine obnovio aktuelni Macan (na slici) koji je uz manje vizuelne promene i doterani enterijer dobio i pojačane motore. Tako Macan GTS pokreće 2,9 litarski twin-turbo V6 pojačan na 440KS, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h) iznosi 4,3 sekundu, dok je najveća brzina povećana na 272 km/h.
U sredini game je Macan S sa V6 motorom i 380KS, koji do 100 km/h sada stiže za 4,6 sekundi i može do 259 km/h.
Osnovni model sa 2,0 litarskim turbo četvorocilindrašem raspolaže sa 265KS, do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde i postiže maksimalnih 232 km/h.
Estetske izmene na spoljašnjosti se tiču pre svega novog dizajna donjeg dela prednjeg branika, modifikovane maske, blago doteranih svetala za maglu, kao i crnog zadnjeg difuzora. LED prednja svetla i Sport Design retrovizori su sada standardni, a veći su i alu točkovi (bazni Macan sada ima 19-inčne točkove).
Sve verzije standardno imaju pogon na sva četiri točka i 7-stepeni PDK menjač sa dvostrukim kvačilom, kao i 10.9-inčni ekran osetljiv na dodir, navigaciju, Apple CarPlay i Park Assist sistem.
Ivan Mitić – Autoblog.rs