home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla vožnja

Kompanija Tesla od korisnika traži pristup kamerama, kao uslov za dobijanje pristupa Full Self-Driving beta. Tako vozači neće morati da izdvajaju dodatne sume novca, ali će biti u obavezi da se odreknu privatnosti tokom vožnje.

Full Self-Driving Beta se već neko vreme opisuje kao problematičan, a uprkos tome što košta 199 dolara mesečno. Napominje se da funkcija ne znači da su Tesla vozila potpuno autonomna, te da je neophodno da vozači ruke drže na volanu kako bi na vreme reagovali.

Od beta testera se sada traži da kompaniji omoguće pristup spoljašnjim i unutrašnjim kamerama, a jasno je da će biti poznato iz kojih vozila dolaze snimci. Sadržaji će služiti da se bolje tumače problemi do kojih dolazi prilikom korišćenja Full Self-Driving funkcije, što bi, kako se tvrdi, trebalo da spreči neke buduće nezgode.

Eksperti ističu da briga za privatnost nije tek još jedna teorija – Ring, koji je u vlasništvu Amazona, je 2020. priznao da su zaposleni pokušavali da pristupe kamerama u vozilima svojih korisnika, tako da je narušavanje privatnosti već neko vreme praksa.

Izvor: PCpress.rs / Mashable

Tesla će prikupljati video zapise iz automobila

Najnovije Tesla izdanje „Full Self-Driving-a“ od vozača se traži pristanak o prikupljanju video zapisa snimljenih spoljašnjim i unutrašnjim kamerama automobila u slučaju nesreće ili „ozbiljnog bezbednosnog rizika“. To će biti prvi put da će Tesla priložiti snimak određenog vozila i vozača, prema izveštaju Electrek-a.

Tesla želi da se osigura

Kompanija je ranije prikupljala video snimke kao deo FSD-a, ali je materijal korišćen samo za obuku i poboljšanje sistema za autonomnu vožnju sa veštačkom inteligencijom.

Međutim, prema novom sporazumu, Tesla će sada moći da poveže video sa određenim vozilima na osnovu VIN-a (Vehicle identification number). „Omogućavanjem FSD Beta, pristajem na Teslino prikupljanje slikovnih podataka povezanih sa VIN-om, sa spoljnim kamerama vozila i kamerama koje se nalaze u kabini u slučaju ozbiljnog bezbednosnog rizika ili bezbednosnog događaja kao što je sudar“, navodi se u sporazumu.

Ovakva dešavanja govore o tome da Tesla želi da se osigura i da ima dokaze u slučaju da je njen FSD sistem okrivljen za nesreću. Takođe ovakav sistem prikupljanja snimaka bi se mogao koristiti za brže otkrivanje i rešavanje ozbiljnih problema.

FSD 10.3 je objavljen u velikoj meri više od prethodnih beta verzija, ali je brzo povučen zbog problema kao što su neopravdana upozorenja o sudaru, neočekivano automatsko kočenje i još mnogo toga.

Izvršni direktor Elon Musk je napisao na twitter-u da se takvi problemi „očekuju sa beta softverom“, dodajući da je „nemoguće testirati sve hardverske konfiguracije u svim uslovima sa internim QA.“

Međutim, i drugi vozači na javnim putevima su nesvesni beta test vozači. Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu trenutno istražuje pritužbu vozača da je FSD doveo do sudara trećeg novembra u Brea-i, u Kaliforniji. Vlasnik je naveo da je njegov Tesla Model Y ušao u pogrešnu traku i udario u drugi automobil, nanevši znatnu štetu na oba automobila.

Tesla objavljuje novu beta verziju za još više korisnika sa ocenama bezbednosti vozača od 98 poena. Ranije su beta izdanja bila ograničena na vozače sa savršenim ocenama od 100 poena. Tesla naplaćuje vozačima 199 dolara mesečno za ovu funkciju ili 10.000 dolara odjednom, ali kompanije nije ispunila obećane rokove za autonomnu vožnju. Trenutno se FSD sistem smatra sistemom nivoa 2, daleko od nivoa 4 koji je potreban da bi sistem zaista bio „potpuno samostalan“.

Izvor: PCpress.rs / Engadget



čitanja : 446



Komentari