home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Brzina

Potvrđeno je da će svi novi automobili u Evropskoj uniji biti opremljeni tempomatom od jula 2022., što je obaveza koja će uticati na sve nove automobile od 2024.

Ovaj sistem koji može da se deaktivira, može da ima nekoliko oblika, uključujući autonomni limitator brzine. Evropska komisija je usvojila nacrt uredbe kojom se utvrđuje obavezna prisutnost uređaja za inteligentno prilagođavanje brzine (Intelligent Speed ​​Assistance – ISA) na svim novim vozilima (automobili, privredna vozila, teška teretna vozila) od 6. jula 2022. Za modelske generacije vozila koje će biti u prodaji pre jula sledeće godine (na primer, Volkswagen Golf VIII) oprema će biti neophodna od početka 2024. godine, prenosi Revija HAK.

Da bi se defnisala najveća dozvoljena brzina na pojedinim delovima puta, ISA se može bazirati na kartografskim podacima navigacijskog sistema vozila i/ili na kamerama vozila koje omogućavaju prepoznavanje saobraćajnih znakova. Kombinacija ova dva izvora informacija nudi najbolju efikasnost, tvrdi EK. Proizvođači moraju da obezbede pouzdanost određivanja brzine (na primer putem ažuriranja karte navigacije) tokom 14 godina od proizvodnje vozila. Takođe, EK podstiče države EU da u svrhu boljeg funkcionisanja sistema vode brigu o saobraćajnim znakovima ograničenja brzine i njihovoj vidljivosti na putevima.

U svim slučajevima ISA mora da obavesti vozača vozila o brzini koju treba da poštuje. Ove informacije moraju da budu dopunjene, prema izboru proizvođača, zvučnim ili haptičkim signalom ako je definisana najveća brzina prekoračena, odnosno funkcijom automatske regulacije brzine koja ima za cilj sprečavanje bilo kakvog prekoračenja. Uvek će biti moguće bajpasovati limiter, na primer snažnijim pritiskom papučice gasa.

Predviđeno je da vozač može da potpuno ili delimično deaktivira sistem. Osnovno načelo treba da bude da je vozač uvek odgovoran za poštovanje važećih saobraćajnih pravila – ističe se u uredbi. Međutim, ISA se automatski ponovo aktivira svaki put kada se uključi kontakt ili se vozilo otključa.

ISA prikuplja informacije koje se šalju nadležnim telima na analizu. One bi zvanično trebalo da budu anonimne i nisu povezane s motornim vozilom ili pojedinim vozačem.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 477



Komentari