
Škoda ostaje posvećena ponudi drugih modela osim SUV-a dok napreduje ka potpunoj elektrifikaciji i zamenjivaće svoje najpopularnije automobile EV ekvivalentima, piše britanski Autocar.
Jedan od takvih primera je Škoda Octavia, koja ostaje najprodavaniji model brenda uprkos rastućoj popularnosti SUV-ova i smatra se da će je naslediti električni ekvivalent.
U prvih devet meseci 2021. godine, Škoda je prodala 159.400 Octavia, što znači da je znatno nadmašila tri SUV vozila marke. U istom periodu, Škoda je prodala 99.100 Kamiqa, 96.600 Karoqa i 82.600 Kodiaqa.
Bez obzira na to, SUV vozila čine ogroman udeo u prodaji brenda, a njegova prva tri EV će se nalaziti u ovom segmentu. Enyaq iV će uskoro biti praćen manjim krosoverom, a Škodin početni EV, koji treba da se pojavi oko 2025. godine, biće kompaktno, urbano orijentisano EV u duhu svog Volksvagen ID 2 brata.
Međutim, šef prodaje i marketinga Martin Jahn je za Autocar rekao da Škoda ne planira da postane isključivo proizvođač SUV vozila.
„Posvećeni smo potrebama naših kupaca“, rekao je on. "U budućnosti ćemo se uvek truditi da pronađemo oblike i stilove karoserije koje naši kupci očekuju. Mislim da ćemo nastaviti sa gamom automobila Octavia i Superb. I dalje vidimo potrebu za ovim automobilima, tako da će oni nastaviti da se prodaju neko vreme."
A takvi automobili i dalje imaju mesto u budućoj električnoj liniji brenda, kaže Jahn. Rekao je: „Razmišljaćemo o tome da ponudimo automobil sličan Octaviji, automobil sa sličnom namenom: za ljude koji su malo konzervativniji, koji ne žele SUV, ili za vozne parkove kompanije koji to ne žele imaju terence, ali žele drugačije oblike karoserije."
To sugeriše da električni Octavia ekvivalent neće nositi ime trenutnog automobila, i zaista Škoda sledi sličnu strategiju proizvoda kao matična kompanija Volkswagen u marketingu svojih novih potpuno električnih vozila odvojeno od postojećih modela sa unutrašnjim sagorevanjem. Škoda bi mogla da ponudi sopstvenu verziju Volkswagenovog budućeg 'Aero-B' električnog sedana, koji je u suštini EV ekvivalent Passatu.
Škoda kaže da je četvrta iteracija njenog bestselera još raznovrsnija, prefinjenija i luksuznija. Taj automobil treba da se pojavi 2023. godine i nedavno je primećen u gotovo proizvodnom obliku, pokazujući konačni dizajn koji je evoluirao iz koncepta ID. Vizzion iz 2018. Kao i Aero-B, Škodina prva električna limuzina će takođe verovatno dobiti karavansku verziju.
„Combi (karavan) oblik je bio veoma uspešan za Škodu, i ovaj oblik na neki način definiše Škodu“, objasnio je Jahn. „Ovo je način na koji ćemo gledati na nove električne automobile. Slično kao danas, to će biti pretežno SUV, ali će biti i drugih oblika.“
Njegovi komentari su došli nakon Škodine najave da planirana nova Fabia Combi neće biti realizovana – odluka je doneta na osnovu toga da hečbek Scala ima sličnu ulogu, a Škoda je želela da smanji kompleksnost svog asortimana u okviru priprema za implementaciju EU7 pravila o emisijama.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Autocar.co.uk