
EuroNCAP je objavio godišnji izveštaj o odrađenim testovima te, podstaknut katastrofalnim rezultatima dva modela (Renault Zoe i Dacia Spring), posebno istakao srozavanje ugleda francuske marke na polju pasivne i aktivne bezbednosti.
Kako prenosi Index.hr, Evropska agencija je objavila listu najboljih i najgorih po pojedinim segmentima. Među 11 testiranih modela, sedam je osvojilo najviših pet zvezdica za bezbednost (BMW iX, Genesis G70 i GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashqai, Škoda Fabia i VW Caddy), dok su četiri zvezdice osvojili električni Fiat 500e i MG Marvel R. Međutim, najveći šok je usledio iz koncerna Renault, čija dva modela su itekako umanjila sve one višegodišnje odlične ocene brojnih Renaulta.

Na testu su naime bila dva električna modela, Dacia Spring i Renault Zoe. Prvi je osvojio tek jednu zvezdicu, dok je Zoe izgubio svih 5 koje je osvojio još 2013. godine. Iako je model Zoe 2020. godine dobio unapređenja u pogledu električnog pogona, u pogledu pasivne i aktivne bezbednosti je stagnirao, pa čak i nazadovao u odnosu na 2013. godinu.
Naime, bočni vazdušni jastuk koji je štitio glavu i grudni koš je zamenjen novim vazdušnim jastukom, koji sada štiti samo grudni koš, ističu u EuroNCAP-u. Zoe takođe pruža lošu zaštitu putnika i ima manjkavu ponudu tehnologija za izbegavanje nesreća. Zoe je s 43% zaštite odraslih putnika ostvario najgori rezultat unazad 11 godina od svih testiranih vozila, a i jedan je od tri automobila koji su do sada uspeli proći bez ijedne osvojene zvezdice.
Michiel van Ratingen, glavni sekretar EuroNCAP-a, rekao je: "Renault je nekada bio sinonim bezbednosti. Laguna je još 2001. godine bila prvi auto koji je osvojio pet zvezdica. Ali ovi najnoviji rezultati za Zoe i Spring pokazuju da je bezbednost kolateralna žrtva u tranziciji koncerna na električne automobile. Samo pre nekoliko meseci Dacia je izjavila da se brine za bezbednost putnika i da njeni automobili postaju sve bezbedniji. To očigledno nije slučaj: ne samo da njihovi automobili ne nude prihvatljivu aktivnu bezbednost kao standard već je njihova zaštita putnika lošija od svih vozila koja smo testirali unazad nekoliko godina. Cinično je klijentu ponuditi povoljan zeleni auto, ali po ceni većeg rizika ozbiljnih povreda u slučaju nesreće. Drugi automobili, poput Fiata 500e s pet zvezdica pri Green NCAP-u, pokazuju da bezbednost ne mora da bude žrtva zbog čistije okoline."
Više o rezultatu za Renault Zoe na sajtu Euroncap.com
Dacia Spring se reklamira kao novi auto, ali se zasniva na modelu Renault City K-ZE iz Kine, koji je derivat Renaulta Kwid.
Povoljna cena donosi veoma loše bezbednosne karakteristike, pa u ovom automobilu postoji veliki rizik od teških povreda opasnih po život u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Sistemi asistencije su takođe veoma oskudni.

Više o rezultatu za Daciju Spring na sajtu Euroncap.com
Recimo i da je EuroNCAP još jednom validirao rezultate za ranije određene testove. Pet zvezdica su zadržali Audi A6 PHEV, Range Rover Evoque PHEV i Mazda 2 Hybrid, dok je Mercedes EQB maksimalnu ocenu dobio zbog odličnih rezultata modela GLB na kojem se zasniva. Nissan Townstar je klon Renaultovog Kangooa, pa zadržava četiri zvezdice.
Izvor: Index.hr
Foto i video: EuroNCAP