home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Sistemi pomoći

U sledećoj godini biće brojnih inovacija za vozače vozila. EU je već 2019. donela uredbu, koja će sada i zvanično važiti od 2022. Uredbom se propisuje da se od 6. jula 2022. svi novi tipovi vozila u osnovnoj opremi moraju opremiti brojnim novim sistemima pomoći u vožnji uključujući upozorenje za izlazak iz trake ili upozorenja na pospanost vozača.

Modeli predstavljeni pre tog roka imaće vremena da implementiraju obavezne sisteme pomoći do 7. jula 2024., piše Revija HAK.

Ovde je pregled nekih od sistema pomoći:

Inteligentno prilagođavanje brzine (ISA): U budućnosti, sistem pomoći će sprečiti vozače da prekorače ograničenje brzine. Sistem ima digitalne karte puteva i koristi prepoznavanje saobraćajnih znakova da bi utvrdio da li se poštuju ograničenja brzine. Ako je granica prekoračena, sistem na to upozorava zvučnim i vizuelnim upozorenjima.

Automatsko kočenje: Od 2022. ovaj sistem postaje obavezan u novim tipovima vozila. Sistem treba da samostalno prepozna opasne situacije i zaustavi vozilo da bi sprečio sudar.

Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoi traci: Sistem za zadržavanje vozila unutar trake (LKA: Lane Keeping Assist) mnogima je već poznat, ali od 2022. sistem za zadržavanje trake (ELK: Emergency Lane Keeping) će postati standard u vozilima. Novi sistem još agresivnije interveniše ako vozilo preti napuštanjem trake ili krene u jednosmerni nadolazeći saobraćaj.

Uređaj za ugradnju alkoholne blokade: Već 2019. godine zemlje EU su odlučile da nova vozila od 2022. moraju da imaju uređaj za spajanje alcolocka. Pre svega, to bi trebalo da bude samo standardizovani interfejs u koje može da se ugradi alkoholni imobilizator.

Detekcija pospanosti: Da bi se sprečilo dremanje za volanom, detekcija pospanosti bi trebalo da analizira ponašanje vozača u vožnji te akustičnim i optičkim signalima ukaže na to da je vreme za pauzu.

Asistent za vožnju za vožnju unazad: Prilikom vožnje unazad, pomoćnik bi trebalo da upozori na prolaznike ili druge prepreke.

Memorija podataka o nesreći (crna kutija): Kao i kod crne kutije u vazduhoplovstvu, automobili bi takođe trebalo da imaju memoriju podataka u budućnosti koja se može koristiti za rekonstrukciju toka nesreće.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 685



Komentari