
Volkswagen planira da smanji otisak CO2 svoje flote u Evropi za 40 odsto do 2030. godine. Kompanija se zato sve više usredsređuje na električna vozila.
Kao i dalje aktuelnu alternativu, Volkswagen sada zvanično odobrava modele sa najnovijom generacijom dizel motora za korišćenje sa tzv. parafinskim gorivima. Ova novorazvijena dizel goriva, koja sadrže biokomponente, omogućavaju značajne uštede u emsijama CO2 od 70-95 odsto u poređenju sa konvencionalnim dizel gorivom.
Uz svoje ubrzane napore u oblasti električne mobilnosti, Volkswagen sistemski i dalje unapređuje postojeću ponudu sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Svi Volkswagen modeli sa 4-cilindarskim dizel motorima (TDI) isporučeni od kraja juna ove godine (CW 25/21) odobreni su za rad sa parafinskim dizel gorivima u skladu sa evropskim standardom EN 15940.
"Upotrebom ekološki prihvatljivih goriva u odobrenim Volkswagenovim modelima omogućujemo kupcima širom Evrope da značajno smanje svoje emisije CO2 čim gorivo bude lokalno dostupno. Na primer, upotreba parafinskih goriva razumna je dodatna opcija posebno za auto-kompanije sa mešovitom flotom koju čine modeli sa električnim i konvencionalnim pogonima", objašnjava Tomas Garbe iz Volkswagenovog odeljenja za fosilna goriva.
Postoji širok raspon različitih parafinskih goriva.
Postoje goriva koja se proizvode od bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što je HVO (hidrotretirano biljno ulje), na primer. Ova biljna ulja mogu se dodavati dizel gorivu u bilo kojoj količini. Međutim, ona se takođe mogu koristiti kao 100 odsto gorivo.
Za proizvodnju HVO-a mogu se koristiti i biljna poput ulja repice, ali se maksimalna ekološka korist postiže samo korišćenjem bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što su upotrebljeno jestivo ulje, piljevina itd. Biogoriva poput HVO-a već su dostupna na tržištu, a verovatno bi se njihov udeo mogao povećati na 20 do 30 odsto na energetskom tržištu drumskog saobraćaja u Evropi u narednih deset godina.
Parafinska dizels goriva već se mogu naći na tržištu pod različitim oznakama proizvoda (C.A.R.E dizel, NEXTBTL, HVO).
Dostupna su i mnogo rasporostranjenija dizel goriva koja su u skladu sa zahtevima standarda EN590 i kojima je dodat parafinski dizel (Dizel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion, Aral Ultimate Diesel, itd). Ova goriva mogu se koristiti u svim dizel motorima, čak i starijim generacijama.
Osim toga, u budućnosti će postojati i takozvana e-goriva kao što je PtL (Power-to-Liquid). Proizvode iz regenerativnih izvora korišćenjem CO2 i električne energije.
XtL ili X-to-Liquid, GtL i PtL koriste mogućnost početne proizvodnje sintetičkog goriva iz različitih sirovina, a zatim ga pretvaraju u standardno usklađeno dizel gorivo pomoću Fischer-Tropsch procesa. Višak zelene energije ovde se može iskoristiti u procesu proizvodnje.
Volkswagenova ofanziva električne mobilnosti ponovno se značajno ubrzava kao deo njegove strategije ACCELERATE. Do 2030. planira se povećati udeo potpuno električnih automobila koji se prodaju u Evropi na preko 70 odsto. Uporedo s tim, i dalje će se razvijati flota SUS motora. Kompanija želi da bude potpuno klimatski neutralna do 2050. Na tom putu, Volkswagenov cilj za 2030. je smanjenje emisija po vozilu u Evropi za 40 odsto u poređenju sa 2018. godinom – što znači da će svako Volkswagenovo vozilo tada ispuštati 17 tona manje CO2 u proseku tokom životnog ciklusa.
Izvor: B92.net / Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs