home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda fabrika

Analitičari iz kuće Roland Berger su objavili svoju procenu kratkoročnih kretanja u autoindustriji, odnosno razvoja krize s čipovima.

Na tržištu se razvio sistematski jaz između potražnje i ponude, podstaknut strukturnim neravnotežama i neusklađenošću lanca snabdevanja. Spoljašnji šokovi poput pandemije koronavirusa su samo pogoršali situaciju, ostavljajući zalihe proizvođača na najnižim nivoima poslednjih godina. Ukupna potražnja za poluprovodnicima raste za 17% godišnje, u poređenju s otprilike godišnjim povećanjem proizvodnih kapaciteta od 6% između 2020. i 2022. godine. Nedostatak ponude će verovatno trajati barem do 2023. godine, prenosi Revija HAK.

Automobilska industrija je jedna od najteže pogođenih. Automobili tradicionalnih proizvođača se uveliko oslanjaju na stariju generaciju čipova. Nažalost za industriju, upravo ove vrste čipova su najviše pogođene smanjenom ponudom.

Struktura poluprovodnika u automobilima prolazi kroz duboku promenu.

Novi proizvođači automobila, poput Tesle, na primer, koriste novu generaciju čipova koji su centralizovani, moćniji i trenutno s njima nema problema u snabdevanju (te čipove nalazimo i u novim moćnim kompjuterima). Tradicionalni proizvođači međutim koriste platforme za nove automobile koje uključuju ugradnju veće količine čipova starijih generacija, koji polako nestaju iz proizvodnje. Očigledno će i oni s novim generacijama morati da se prebace na moderniji hardver.

Svi proizvođači čipova povećavaju ulaganje u nove poluprovodnike i njihovu proizvodnju pa je većina proizvođača automobila ostavljena na svojevrsnoj vetrometini.

Pojačavanje proizvodnje novih poluprovodnika takođe neće rešiti krizu snabdevanja u kratkom roku. Za proširenje kapaciteta je potrebno vreme – tri do četiri godine za izgradnju i povećanje kapaciteta. Kao rezultat ovih faktora, u Roland Bergeru ne očekuju ublažavanje nedostatka starije generacije čipova pre 2023.

Osim toga, opasnosti u snabdevanju leže i u poremećenim lancima snabdevanja pa čak i tropskim olujama, koje mogu da utiču na proizvodnju u fabrikama u Aziji i transport poluprovodnika.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 701



Komentari