home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes e-Actros

Nemačka koaliciona vlada želi da elektrifikuje saobraćaj, a jedno od važnijih područja je i transportni saobraćaj. Mnogi proizvođači već razvijaju električne kamione, ali njihova implementacija u drumskoj praksi nije baš tako jednostavna. Potrebe transportnog saobraćaja su kompleksne, a električna tehnologija ima brojna ograničenja. Domet je, naravno, na prvom mestu.

Evropska lobistička organizacija Transport & Environment je u studiji (koja se bazira na logistici REWE u severoistočnoj Nemačkoj) s pitanjem da li su kamioni s električnim pogonima isplativi. Institut ISI Fraunhofer je simulirao 9500 obilazaka u 543 supermarketa s 224 teška kamiona ukupne težine preko 12 tona.

Kako piše Revija HAK, rezultat je porazan za električne kamione. Gotovo 80% saobraćaja, koji obezbeđuje oko 60% vozila, ne može da se obavi električnim kamionima. Preostalih 40% navedenih vozila, odnosno 20% saobraćaja, samo je delom ekonomičniji s električnim kamionima jer Institut Fraunhofer uzima u obzir rastuću cenu CO2 za dizelske kamione (te više cene goriva) kao i subvencionisanje dodatnih troškova za nabavku i rad električnih kamiona. U obzir nisu uzeti rastući troškovi električne energije s kojima bi situacija bila još gora za električne kamione…

Električni kamioni imaju priliku za uspeh s visokim subvencijama koje će plaćati poreski obveznici, ali je pod znakom pitanja koliko su čistiji od dizelaša, pogotovo na putevima poput nemačkih, gde većina električne energije dolazi od termoelektrana.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1452



Komentari