home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
L-Charge

Jedna od najvećih prepreka širem prihvatanju električnih automobila jeste nedostatak infrastrukture za njihovo punjenje. Ruski startup L-Charge planira da taj problem reši pokretnim punionicama.

Veliki gradovi Evrope i dalje nemaju dovoljno raširenu infrastrukturu da bi većina njihovih stanovnika mogla bezbrižno da pređe na električne automobile. Dok se punionice ne izgrade u većem broju, broj električnih automobila možda neće rasti tako brzo kako bi mogao inače, pa su ruski preduzetnici osmislili prelazno rešenje. Startap L-Charge je proizveo pokretnu punionicu, piše Autonet.hr.

Njihovo rešenje je u stvari električni kombi koji u tovarnom prostoru ima generator električne energije, a priključivanjem vozila može da radi kao bilo koji brzi punjač – i prosečnom vozilu doda i do 400 kilometara dometa za samo 10 minuta punjenja baterije. L-Chargeov mobilni punjač radi na čista goriva, prirodni plin, vodonik, ili na njihovu najisplativiju kombinaciju, zavisno od cena energenata.

Svaki takav kombi može da u danu dopuni do 48 automobila, generišući 1.440 kWh električne energije svakog dana. Njegove usluge se pozivaju poput Ubera, korišćenjem posebne mobilne aplikacije, koja služi i za naplatu. L-Charge je u septembru ove godine primio 1,5 milion evra investicija za svoj projekat, a trenutno su u potrazi za partnerom koji bi mogao da proizvede oko dve hiljade ovakvih kombi-punionica godišnje.

L-Charge

Svoje mobilne punjače su već predstavili na sajmovima i izložbama širom sveta, a plan za komercijalizaciju je najbliže ostvarenju u Londonu, gde bi prvi mobilni punjači mogli da stignu tokom sledeće godine.

Cena jednog vozila s ugrađenim punjačem biće oko 200.000 dolara. Kad je reč o emisijama, energija dobijena iz plina u ovim punjačima će emitovati triput manje ugljen dioksida od prosečnog dizelskog vozila, na svakih 100 kilometara. Međutim, energija dobijena na ovaj način biće, iako više “pri ruci” i 1,5 do 2 puta skuplja nego ona iz nacionalne elektroenergetske mreže.

Izvor: Autonet.hr

Foto: L-Charge



čitanja : 517



Komentari