
Put kočenja automobila se ponekad značajno razlikuje. U testovima Nemačkog autokluba (ADAC), ukupni pobednik, Porsche 911, zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny je tada još jurio 56 km/h i zaustavio se nakon dugih 45,2 metra. Autoklub je do sada ocenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396 vozila.
Vozila sa sportskim gumama su se pokazala najboljima jer, osim kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu za kočenje. Porsche 911 i BMW M5, koji su takođe bili ubedljivi na testu, standardno izlaze iz fabrike na Pirelli P Zero gumama. Seat Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na putu u različitim modelima Michelina Sport Pilot, pokazali su slično dobre rezultate, piše Revija HAK.
Ulogu guma objašnjava primer Hyundai Kone Elektric, koji je koristio Nexen gume (model N Fera SU1) te se zaustavljao za 40,3 m, ali je nedavno počeo da koristi Michelin Primacy 4 i treba mu samo 36,1 m.
S druge strane, vrsta pogona ne igra ulogu. Vozila na električni pogon koče jednako dobro kao i benzinski i dizelski motori. Potonji su postigli prosečni put kočenja od 35,6 metara, plug-in hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara. S teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora da se rasprši, ali nisko težište vozila obezbeđuje dobre karakteristike kočenja.
Izvor: Revijahak.hr