
Toyota Motor Europe (TME) je 2021. godinu zaključila s ukupno 1.076.300 prodatih vozila marke Toyota i Lexus i tako ponovo nadmašila sveukupni stabilni tržišni rezultat.
Tokom tog perioda, ukupni tržišni udeo TME se povećao za 0,4 procentna boda na 6,4%, što je rekord za kompaniju, dok se ukupan rast od 2018. godine povećao za 1,4 procentna boda. Zahvaljujući ovom rezultatu, Toyota je po prvi put postala 2. najprodavanija marka putničkih vozila u Evropi. Za tako uspešan rezultat je svakako zaslužna i rekordno visoka potražnja kupaca za vozilima s niskim emisijama CO2, što obuhvata baterijska električna vozila, električna vozila s pogonom na vodonik, plug-in hibridna električna vozila te hibridna električna vozila. Prodajni rezultati hibridnih vozila kompanije TME s brojkom od 623.777 vozila predstavljaju godišnje povećanje od 19%, od čega je 58% ostvareno na globalnom nivou, a 70% u Zapadnoj Evropi.
U decembru su Toyota i Lexus otkrili nekoliko novih električnih proizvoda koji će odigrati ključnu ulogu u strategiji ugljenične neutralnosti. Na globalnom nivou, kompanija će do 2030. godine pokriti sve segmente i u ponudi imati 30 baterijskih električnih vozila. Do tog trenutka, TME ima za cilj asortiman od najmanje 50% vozila s nultom emisijom u Zapadnoj Evropi, dok je cilj Lexusa da u kategoriji ZEV (eng. Zero Emission Vehicles – vozila s nultom emisijom) bude 100% vozila. Do 2035. godine TME biće spremna za smanjenje emisija CO2 od 100% za sva nova vozila unutar Evropske unije. A u međuvremenu će TME proširiti svoju ponudu ZEV proizvoda na 10 modela do 2025. godine.
Toyota je 2021. godine povećala svoj udeo na globalnom tržištu za 0,6 procentnih bodova na 6,3%, dok je prodaja porasla za 9% na 1.003.859. Na najprodavanije modele marke, modele Corolla, Yaris i RAV4, otpada 55% te vrednosti. Sveukupno, za taj rast su zaslužna hibridna električna vozila u obimu od 58% (+ 5,0 procentnih bodova na godišnjem nivou) i 69% (+ 6,0) u Zapadnoj Evropi.

Među istaknutim modelima je i novi Yaris Cross iz kategorije kompaktnih SUV vozila. U aprilu 2021. godine je najavljena potpuno nova podmarka bZ (od imena Toyotine strategije „Beyond Zero“), izrađena na platformi eTNGA, a u decembru 2021. je usledila i evropska premijera prvog baterijskog električnog modela bZ4X.

Prodaja Lexusa se povećala za 2% na godišnjem nivou i ostvaren je tržišni udeo u sektoru premium vozila od 2,3%. Na najprodavanije modele marke, Lexus UX, Lexus NX i Lexus RX, otpada 81% te vrednosti. Sveukupno gledano, hibridna električna vozila predstavljaju 61% sveukupne prodaje u Evropi, sa zabeleženim povećanjem na 96% u Zapadnoj i Centralnoj Evropi.

U 4. kvartalu 2021. godine Lexus je na tržište plasirao novu generaciju modela NX i tako tržištu predstavio prvo plug-in hibridno električno vozilo marke, uz već značajno poboljšani hibridni električni model. Lexus je nedavno najavio svoje prvo potpuno električno vozilo na posebnoj platformi, RZ 450e, koje će javnosti predstaviti u prvoj polovini 2022. Lexus ima ambiciozan plan rasta i širenja s planiranim plasiranjem 20 novih modela vozila na tržište do 2025. godine, što predstavlja gotovo udvostručenje broja vozila na 130.000 u Evropi za taj period.
Izvor: Seebiz.eu / PR Toyota
Foto: arhiva Autoblog.rs