
Prošle godine Volkswagen je isporučio više električnih vozila širom sveta nego ikad pre, predavši kupcima više od 369.000 električnih automobila, uključujući otprilike 106.000 PHEV i 263.000 potpuno električnih vozila
Volkswagen Putnički automobili su objavili da su, na bazi preliminarnih podataka, premašili ambiciozne evropske CO2 ciljeve za flotu za 2021. i proizveli su oko 5,5 miliona grama manje CO2 nego što je propisano zakonom. Flota putničkih automobila novih vozila u Evropskoj uniji je ostvarila prosečnu emisiju CO2 od 113 g/km – zakonski cilj CO2 za marku je bio 119 g/km. U 2021., realistični WLTP standard je zamenio stari NEDC. Volkswagen je već premašio ciljeve i za 2020., piše Tportal.hr.
'Ponovnim značajnim premašivanjem naših CO2 ciljeva, pokazali smo svoj brzi i sistematski pristup održivosti i transformaciji prema e-mobilnosti kroz našu strategiju ACCELERATE. Time dajemo važan doprinos ispunjavanju pariskih klimatskih ciljeva. Ove godine smo dali zamah s našim novim modelima,' rekao je izvršni direktor Volkswagena Ralf Brandstätter.
Prodato više priključnih hibrida i potpuno električnih automobila
Prošle godine, Volkswagen je isporučio više električnih vozila širom sveta nego ikad pre, predavši kupcima više od 369.000 električnih automobila (+73 posto u odnosu na 2020.), uključujući otprilike 106.000 PHEV (+33 posto) i 263.000 potpuno električnih vozila (+97 posto). Grupa je tako udvostručila svoje isporuke BEV-a (električna vozila na baterije) u odnosu na prethodnu godinu.
e-mobilnost
Volkswagen će ponovo povećati svoja ulaganja u budućnosti u sledećih pet godina – na oko 18 milijardi evra. Većina toga, gotovo 14 milijardi evra, na e-mobilnost – na primer za razvoj daljnjih novih modela i transformaciju svojih fabrika prema e-mobilnosti. Osim toga, biće više od milijardu evra za hibridizaciju. Fabrike Emden i Chattanooga (SAD) će početi s proizvodnjom ID.4 ove godine. Volkswagen će u tekućoj fiskalnoj godini takođe proširiti svoju ponudu na bazi modularne matrice električnog pogona (MEB): na taj način će na međunarodna tržišta postepeno biti lansirani potpuno električni modeli ID.5, ID.5 GTX i ID.BUZZ.
Put do nule
U centru Volkswagenovog programa dekarbonizacije 'Way to Zero' je strategija marke ACCELERATE usmerena na ubrzanje tempa električne ofanzive. Volkswagen namerava da bude ugljenično neutralan najkasnije do 2050. godine. Privremeni cilj je smanjiti emisiju CO2 po vozilu za 40 posto u Evropi do 2030. (početna vrednost: 2018.). Proizvodnja, uključujući lance snabdevanja, i rad električnih automobila moraju da budu ugljenično neutralni.
Cilj je potpuna elektrifikacija novog voznog parka. Do 2030. najmanje 70 posto ukupne prodaje Volkswagenovih jedinica u Evropi biće potpuno električna vozila – to jest znatno više od milion vozila. U Severnoj Americi i Kini se očekuje se da će udeo električnih vozila u jediničnoj prodaji dostići najmanje 50 posto.
Konačna potvrda Komisije EU u vezi s podacima o CO2 će uslediti kasnije, saopštili su iz Volkswagen Putničkih automobila.
Izvor: Tportal.hr / Volkswagen
Foto: Arhiva Autoblog.rs