home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500L Hybrid

Kragujevačka fabrika automobila, od perjanice srpskog izvoza (osam odsto) spala je na marginalne grane učešća i doprinosa u srpskoj privredi. Dugo ne-činjenje, odlaganje uvođenja novog modela, najave pa odustajanja, svele su sudbinu ove fabrike na neizvesnu.

Najavljivana proizvodnja modela “đardinijera” u Srbiji, sa pet i sedam sedišta, ostala je nerealizovana, ali ne i odbačena. Tražnja za takvim segmentom je porasla...

Torinski Fijat se, podsetimo, udružio sa Pežoom u korporaciju Stelantis, promenio rukovodstvo, odustao od starih planova a sada kroji nove. Nešto se sada iza brda valja, pa vest da je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, posle dužeg vremena, na sastanku sa predstavnicima Sindikalne organizacije Fijat Automobili Srbija, rekla da veruje da će kompanija Fijat ostati u Srbiji i u narednom periodu, deluje ohrabrujuće.

Vest da su Fijatovi modeli 500X i “tipo” već dobili novi 48-voltni blagi hibridni motor koji ima 128 KS, i da će sve verzije modela 500, postati “hibridne”, tumači se da i u Kragujevcu šumadijski model 500L biti uskoro ponuđen s ovim motorom i time bitno podstaći prodaju, navodi Politika.

Pa, treba li očekivati novi model iz Kragujevca?

U italijanskoj štampi, na specijalizovanim auto-portalima iznosi se da je planirano da ove godine počne da se u Srbiji pravi restilizovani hibridni 500L. Za Italijane to nije baš udarna vest, ali u Srbiji gotovo da jeste. U ovom slučaju, sigurno je da se razmatra takav plan. Fijat je velika kompanija koja sprovodi ozbiljna istraživanje tržišta pre nego što donese odluku o promenama u proizvodnji.

„Čuli smo od dobavljača da najavljuju velike porudžbine za Fijat za ovu i sledeću godinu“, tvrde sindikalci, što podgreva celu priču.

Fijat tvrdi da ovaj novi blagi hibridni pogon smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 do 11 procenata u poređenju sa motorima automobila koji nemaju električnu podršku. Kompanija takođe kaže da električni motor ima dovoljan obrtni moment da omogući automobilu da pređe kratke udaljenosti (kao što je kada se kreće napred na semaforu ili parkiranje) samo na električnu energiju. Performanse su takođe poboljšane. Sa novim hibridnim motorom, Fiat kaže da model 500 može da ubrza od 0-100 km/č za 9,4 sekunde, što je više od sekunde brže od starog modela.

U pitanju je kompanijski “fajerflaj” 1,5-litarski četvorocilindrični benzinski agregat, na koji je pričvršćen 48-voltni starter-generator sa remenskim pogonom i kompaktna baterija. U kombinaciji, sistem ima izlaznu snagu od 128 KS i 240 Nm obrtnog momenta – a sistem šalje pogon na prednje točkove preko sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom.

U zavisnosti od specifikacije, model će se nuditi sa autonomnim kočenjem u slučaju nužde, prepoznavanjem saobraćajnih znakova, asistencijom u traci i senzorom pospanosti vozača, koji može prepoznati rane znake umora praćenjem koliko se automobil dobro drži u svojoj traci.

Izvor: Politika.rs



čitanja : 1156



Komentari