home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Auto škola

Obuka za polaganje vozačkog ispita na teritoriji Beograda je poskupela. Ipak, zbog ogromne konkurencije u glavnom gradu cena obuke za buduće vozače i dalje je niža nego u ostalim gradovima u Srbiji.

“Poskupela je samo obuka za B kategoriju. Stara cena iznosila je 69.500, a nova je 78.000 dinara. U samu cenu ulazi 40 nastavnih časova teorijske obuke, 40 časova praktične obuke i prvo polaganje teorijskog i praktičnog dela, a sama cena ispita iznosi 4.000 dinara i ona se nije menjala”, kaže za Biznis.rs Bojan Vraneš iz auto-škole “Pravo L”.  

Kada je reč o ceni dodatnog časa, naš sagovornik navodi da ona iznosi 1.400 dinara i da je ista kako za kandidata auto-škole, tako i za kondicioni čas za lice koje poseduje vozačku dozvolu. On smatra da povećanje cene neće uticati na smanjenje broja kandidata.

“Ako troškovi poslovanja budu rasli trebalo bi da i cena obuke raste ako želimo da zadržimo kvalitet. Sigurno nećemo neosnovano podizati cene i voleli bismo da one budu stabilne. Možete videti da su troškovi života poskupeli, a i pandemija je uticala na manji obim posla pored direktnih poskupljenja goriva, tehničkog pregleda, registracije vozila, održavanja, kao i delova za motorna vozila”, ističe Vraneš.

Da je cena obuke i polaganja ipak najniža u prestonici, potvrđuje i Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.

“U Beogradu je polaganje između 60.000 i 75.000 dinara. Cena nije menjana od 2012. godine, iako smo jedno vreme tražili da se to promeni i da vlada propisuje minimalnu cenu, kao i u slučaju tehničkog pregleda. Međutim, sad je skoro nemoguće izdržati na minimalnoj ceni, a sa druge strane mora da se radi sa njom zato što postoje škole koje ‘drže’ minimalnu cenu iako nije isplativa”, ističe Rašeta.

Iako u Beogradu cena obuke i polaganja za B kategoriju ne prelazi 78.000 dinara, u ostalim gradovima u Srbiji situacija je nešto drugačija. U Novom Sadu budući vozači moraju da spreme 94.000-95.000 dinara, u Pančevu je cena oko 80.000 dinara, dok je u Subotici obuka jedno vreme koštala skoro 90.000 dinara, dok se nisu pojavile auto-škole koje su spustile cene, pa su i ostale morale isto da učine, objašnjava Rašeta.

“To je jedan proces koji se konstantno dešava u poslednjih pet-šest godina. S obzirom na to da cene nisu menjane od 2012. godine, što se tiče B kategorije, kompletno polaganje ispod 140.000 dinara nije dobro za kvalitet kandidata, jer ako hoćemo dobrog vozača ispod te cene se ne isplati raditi”, navodi on i dodaje da su beogradske auto škole jeftinije samo zbog konkurencije i da se ni njima ne isplati da rade po ovim cenama. 

Kada je reč o profesionalnim kategorijama, razlika u cenama zna da bude i po 50.000 dinara, kaže Rašeta. On navodi primer obuke za C kategoriju koja u jednoj školi, primera radi, košta 40.000 dinara, dok je u drugoj 80.000.

Što se tiče cene polaganja prve pomoći, ona se kreće između 4.000 i 8.000 dinara. Plaća se odvojeno i zavisi da li se vrši u samoj školi ili u nekoj zdravstvenoj ustanovi.

Srbija najskuplja u regionu?

Komentarišući navode da su auto-škole u Srbiji najskuplje u regionu, Mladen Rašeta objašnjava da „moraju da budu jer su škole samu obuku podigle na najviši nivo u skladu sa direktivama Evropske unije, a to sve košta“.

“Mi po zakonu držimo najviše časova kandidatu. Naravno da ćemo biti skuplji od Crne Gore ako oni imaju pet časova praktične obuke ili deset časova teorijske obuke, to je logično. Obuka je sada u Srbiji jeftina i nadam se da će cena ići gore. A ako hoćemo da imamo kvalitetne vozače onda mora da se uključi država i da propiše minimalnu cenu. Ukoliko hoće da pomognu kandidatima da to ne bude skupo, onda bi mogli bi da ukinu PDV na obuku, pa će to da smanji i cenu za 20 odsto. Kvalitet će biti bolji, a obuka jeftinija”, zaključuje Rašeta.

Izvor: Biznis.rs

Foto: Arhiva / RTS Screenshot



čitanja : 2574



Komentari