
Uprkos najavama o zatvaranju, iz fabrike još uvek izlaze vozila namenjena evropskom tržištu.
U pitanju je fabrika u kojoj se trenutno proizvodi oko 11.000 lakih komercijalnih vozila godišnje, a nose oznake Peugeota, Opela i Citroena. Pogađate, u pitanju su Stellantis te Mitsubishi, koji kao suvlasnik koristi fabriku za proizvodnju Outlandera i Pajera, i to u količini nešto većoj od 21.000 vozila godišnje.
Ranije ove nedelje portparol Stellantisa je za Auto News potvrdio da je fabrika i dalje operabilna, ali uz drastično smanjen ritam proizvodnje. Tada je napomenuto da bi fabrika mogla da obustavi rad, pre svega zbog logističkih i problema u snabdevanju delovima, piše Index.hr.
Inače, Stellantis je ranije obustavio izvoz i uvoz u Rusiju, dok je šef koncerna Carlos Tavares naglasio da ozbiljno razmišljaju o preseljenju proizvodnje iz fabrike u Kalugi u one u Hordainu u Francuskoj te Lutonu u Velikoj Britaniji.
Ako se to preseljenje dogosi, biće to velika promena u poslovanju. Naime, još u januaru je objavljeno da će ruski pogoni u Kalugi proizvoditi dostavna vozila za celu Evropu, a imali bi godišnji kapacitet od 125.000 vozila. O svemu se nešto ranije oglasio i Tavares, koji je rekao da će proizvodnja sasvim sigurno stati, ali ne zbog dešavanja u Ukrajini, već zbog drugih razloga vezanih uz nestašicu pojedinih delova. Pritom je naglasio da će odluka biti doneta bez objave za medije.
Trenutni plan je da se početkom aprila fabrika zbog nestašice delova zatvori na nekoliko dana, a zatim će od 6. do 10. aprila radnici biti poslati na kolektivni godišnji odmor. Proizvodnja Mitsubishijevih vozila se međutim neće prekidati.
U Kalugi je zaposleno oko 2500 radnika, dok Stellantis u Ukrajini ima 71 zaposlenih.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs