home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada Niva Travel

Rat u Ukrajini je doveo do velikih poremećaja širom sveta, ali uticaj tog sukoba je najvidljiviji na ruskom tržištu. Cene automobila u martu su skočile 40 posto, a brojni proizvođači poput Toyote i Volkswagena su obustavili proizvodnju u zemlji.

Prodaja novih automobila u Rusiji je naglo pala prošlog meseca jer su sankcije izazvale deprecijaciju rublje, a mnoge automobilske kompanije su se pridružile bojkotu zemlje, što je dovelo do manjeg izbora pri kupovini.

Prema rečima Svetlane Vinogradove, izvršne direktorke firme Rolf, koja je najveći ruski trgovac automobilima, prodaja je prošlog meseca bila 60% manja u odnosu na februar. Ona smatra da će do sredine ove godine prodaja toliko pasti da će Rusija biti na nivou Španije koja ima tri puta manje stanovnika.

Jedan od razloga naglog pada tržišta automobila je činjenica da su se kupci prebacili na osnovne stvari u iščekivanju recesije koju je doneo rat. Zbog manjeg broja dostupnih automobila cene su im skočile u proseku za 40%.

Ruska vlada traži način da podstakne domaću proizvodnju, a AvtoVAZ je pronašao rešenje za Ladu eliminišući potrebnu elektroniku koja dolazi iz uvoza. Automobile koji dolaze iz Evrope i Japana mogli bi da zamene modeli iz Kine i Indije, smatra Anton Shaparin, potpredsednik Nacionalne automobilske unije.

„Mnogi kažu da naši prijatelji iz Kine neće napustiti naše tržište. Naravno da neće, jer će pomusti do zadnje rublje”, rekao je Šaparin te istakao da su cene automobila Haval koje proizvodi kineski Great Wall Motor u Rusiji skočile za 50 posto od početka rata u Ukrajini.

Za razliku od njih, mnogi proizvođači poput Forda i Honde više ne isporučuju vozila i rezervne delove u Rusiju. Renault je obustavio proizvodnju, a budući da je Rusija njihovo drugo najveće tržište, očekuje se pad vrednosti njihove kompanije.

U problemu su se našli i domaći proizvođači, koji zavise od komponenti iz inostranstva pa je AvtoVAZ ove godine već tri puta povećao cene.

Federalni zavod za statistiku Rusije je prošle nedelje objavio da je cena stranih automobila od početka godine skočila za 29 posto. Zbog visokih cena, ali i malog broja dostupnih automobila, deo Rusa se okrenuo susednim tržištima koja su im još uvek otvorena.

Zastupnik Volkswagen automobila u kazahstanskom gradu Kostanayu, koji se nalazi oko 180 kilometara od granice s Rusijom, rekao je da je 10 posto automobila prodato Rusima, dok je prošle godine taj broj iznosio samo 1%.

I pre ove krize Rusija se borila s nedostatkom novih automobila zbog problema u lancu snabdevanja i nedostatka mikročipova koji su pogodili svetsku automobilsku industriju. Prošle godine prodaja je bila dvostruko manja nego 2012., kada je prodaja dostigla vrhunac pre stagnacije privrede 2014. i ruske aneksije Krima.

Prema ruskim stručnjacima, tako loša prodaja nije zabeležena u poslednjih 15 godina, a ako Evropa nastavi s bojkotom, očekuje se da će najveći dobitnik biti Kina. Međutim, očekuje se daljnji pad prodaje.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 581



Komentari