
Obuka u auto-školama za „B“ kategoriju mogla bi uskoro da poskupi sa sadašnjih 60.000-70.0000 dinara na minimalno 140.000 dinara, koliko pokazuju troškovi poslovanja, rekli su danas u Privrednoj komori auto-škola Srbije.
„Započeli su razgovori predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja i Ministarstva unutrašnjih poslova o novoj minimalnoj ceni koja bi, kako sada pokazuje ‘matematika’, za ‘B’ kategoriju trebalo da košta minimalno 140.000 dinara“, rekao je za Betu predstavnik te komore Mladen Rašeta.
On je rekao da je država poslednji put propisala minimalnu cenu 2012. godine, a od tada je benzin skuplji 100 dinara, automobili za obuku su sa 9.000 evra poskupeli na 16.000 evra, a plate instruktora su bile 40.000, a sada bi minimalno trebalo da budu 100.000 dinara. Dodao je da su auto-školama neophodni dobri vozači instruktori i savremeni automobili radi obuke jer se kandidat ne može obučavati na starom vozilu, a zatim voziti tehnološki daleko naprednije.
Rašeta je rekao da država propisuje minimalnu cenu zbog toga što je neophodna kvalitetna obuka vozača, a da je bezbedna vožnja od opšteg interesa za građane i saobraćaj. Maksimalna cena, kako je dodao, do sada nije propisivana, već je nju regulisalo tržište.
„Problem je što postoje auto-škole koje žele brzo da dođu do novca, pa zapošljavaju manje kvalitetne instruktore i koriste stariju opremu“, kazao je Rašeta. On je rekao da utvrđenu cenu od 140.000 dinara treba da odobri MUP i Vlada Srbije „koji su voljni da saslušaju predlog auto-škola“.
Rašeta je rekao da su auto-škole poslednjih meseci već korigovale cenu, najviše za „B“ kategoriju, sa oko 60.000 dinara na oko 100.000, koliko naplaćuju u Novom Sadu. Najjeftinija obuka je, prema njegovim rečima na jugu Srbije gde je oko 60.000, koliko je minimalna propisana, a kako se ide ka severu Srbije cena je sve veća, mada je u Beogradu zbog konkurencije velikog broja auto-škola od 70 do 80.000 dinara.
„Građani za obuku ne treba da biraju najjeftiniju auto-školu jer to ne znači da će dobiti i najkvalitetniju obuku i bezbedno upravljati vozilom“, rekao je Rašeta.
Izvor: Danas.rs / Beta.rs
Foto: Arhiva / RTS Screenshot
DOPUNJENO:
Obuka vozača možda poskupi “samo” 30 odsto
Iznosi poskupljenja obuka za vozače koja se trenutno pominju u medijima nisu realni, a moguće je da na jesen dođe do korekcije minimalne cene koja je ista od 2012. godine, rečeno je u udruženju Asocijacija auto-škola Srbije.
Predsednik Asocijacije Milan Krstić rekao je da poskupljenja neće biti uskoro, “osim usklađivanja sa realnim troškovima i inputima u poslovanju”.
Krstić podseća da je na minimalnu propisanu cenu od 61.000 dinara sa PDV Vlada Srbije dala saglasnost 2012. godine i navodi da je posle 10 godina došlo vreme i da minimalna cena obuke bude korigovana, a tako i uvećana.
“Mi smo angažovali ekspertsku grupu koja se trenutno bavi proračunom troškova i određivanjem predloga najniže moguće cene. To ćemo zatim predložiti MUP, koji ima svoje proračune, to se usaglašava, a zatim odobrava Vlada Srbije”, rekao je on.
Krstić kaže da bi proračun za Asocijaciju mogao da bude gotov za mesec i po dana, ali da ta organizacija ne može da utiče ni na odluku MUP, niti na to kada će biti doneta.
Na pitanje da li ipak može da najavi rok i procenat povećanja cene koji očekuje, kaže da većina auto-škola očekuje da bude uvećanje od oko 30 odsto i da je moguće da će se to dogoditi na jesen. Do tada ne očekuje veće promene cena obuke, osim sitnijih korekcija zbog cena goriva.
Ilustrujući promene inputa za posao obuke, Krstić navodi da je satnica minimalne zarade 2012. godine bila 102 dinara, a sada je 184.
Dodaje da auto-škole sada moraju imati i drugačije standarde i opremu, vozila za obuku sa sistemima protiv blokade točkova (ABS), obavezne poligone, a pride enormno poskupljuje i gorivo.
On kaže da auto-školama nije primarna cena, već da obuka bude pristupačna, a opet naglašava da je reč o privrednim društvima koja moraju da obezbede svoje poslovanje i poštovanje prava zaposlenih.
Izvor: Bizlife.rs / Tanjug.rs