home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Octavia

Za nezavisnu organizaciju Euro NCAP, koja procenjuje bezbednost automobila, sigurno znate, ali možda vam je manje poznat sestrinski Green NCAP, koji se bavi emisijama automobila i njihovim uticajem na klimu.

Green NCAP radi najozbijlniji Life Cycle Assessment (LCA) ili procenu ukupnih emisija tokom radnog veka automobila na bazi 240.000 pređenih kilometara ili 16 godina vožnje, navodi Revija HAK. Tu analizu Green NCAP je nadogradio još jednom, a to je Primary Energy Demand (PED), koja računa upotrebu energije u celom ciklusu automobila, od proizvodnje, korišćenja do reciklaže.

Kakve je zaključke izveo EuroNCAP iz kombinovaanja ova dva parametra? Mada kompaktni i srednje veliki električni automobili imaju manje emisije gasova zaslužnih za efekat staklene bašte tokom radnog ciklusa od konvencionalnih automobila s pogonom na benzin i dizel – u kontekstu evropskog prosečnog miksa električne energije – velika i snažna električna vozila mogu da budu u istom rasponu kao i većina vozila na dizel ili benzin.

Uzmite bilo koji veliki električni SUV, koji ima gotovo 2.5 tona. Njegova potrošnja energije je ogromna. Tako, na primer, električni Ford Mustang ima mnogo više emisije CO2 u ukupnom ciklusu (od proizvodnje do reciklaže) od Peugeota 208 1,5 Blue HDI. Dakle, ako se gleda prosečni evropski miks električne energije u kojem su obuhvaćeni svi izvori proizvodnje struje (nuklearke, termoelektrane, vetroelektrane…), od čistih do onih koji proizvode ozbiljne emisije CO2 i drugih gasova.

Električni Fiat 500 ima najmanji CO2 otisak od svih automobila, ali, recimo, Škoda Octavia TDI ima najmanji PED otisak od svih automobila. Kada bismo živeli u nekoj idealizovanoj slici sveta, za gradski prevoz bismo koristili male električne automobile, a umesto velikih SUV-ova (dizelskih i električnih) koristili bismo male SUV-ove, gradske automobile i limuzine srednje klase opremljene dizelskim motorima ili hibridnim pogonima. Tako bismo uštedeli najviše CO2. Naravno, sve do trenutka dok se evropski energetski miks ne promeni u korist čistih izvora energije. Tada će i električni automobili imati značajnu prednost.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Škoda



čitanja : 597



Komentari