
Brojni proizvođači automobila su već najavili hrabre planove za elektrifikaciju svojih paleta u narednim godinama. Neki brzo prelaze na potpuno električne ponude, dok drugi idu ka elektrifikaciji kombinacijom potpuno električnih vozila i hibrida. Međutim, neće svaki tip automobila moći da preživi tu tranziciju.
Novi izveštaj britanskog Autocara sugeriše da bi budućnost BMW-ovih manjih modela sa prednjim pogonom mogla da bude u opasnosti kako se industrija menja. Prema izvoru u kompaniji, arhitektura UKL koja danas stoji u osnovi nekoliko modela BMW Grupe, uključujući Mini i BMW X1 sledeće generacije, neće lako da prihvati veće hibridne pogonske agregate, što bi moglo da bude uslov ako BMW želi da nastavi da nudi takve modele na evropskom tržištu.
Prema izvoru, još jedna prepreka sa kojom se platforma suočava je njen obim prodaje ili nedostatak istog. BMW-ova mala vozila se ne prodaju dobro u SAD-u, iako su male limuzine veoma popularne u Kini i tamo imaju solidne prodajne brojke. Ako bi BMW odustao od svojih malih vozila, prepustio bi vitalno tržište svojim rivalima i to možda ne bi bila oblast u kojoj kompanija želi da se povuče, navodi Motor1.
Još jedna potencijalna bolna tačka za platformu su sve strožiji evropski propisi o emisiji izduvnih gasova, zbog kojih bi proizvođači automobila morali da instaliraju veće katalizatore da bi smanjili zagađenje. To je samo još jedna potencijalna prepreka sa kojom bi BMW inženjeri i dizajneri mogli da se suoče kada planiraju buduće modele zasnovane na UKL-u.
Ivan Mitić – Autoblog.rs