
Izraelski startap SolCold radi na materijalu koji koristi takozvanu anti-Stokesovu fluorescenciju kako bi reflektovao Sunčevu toplotu i tako smanjio temperaturu u automobilima, zgradama… Tehnologija je privukla interes velikih proizvođača automobila poput Toyote i Volkswagena, čiji Polo je učestvovao u nedavnoj demonstraciji premaza, koji može da se nanese na automobil poput folije.
Kako bi dokazao svoju efikasnost, SolCold je na sunčanom danu izveo tri bela vozila, jedno s premazom i dva bez njega. Prvi Polo bez SolColda je dostigao temperaturu od 55°C, dok je vozilo s premazom dostiglo temperaturu 37°C. To je još uvek vruće, ali je značajno poboljšanje u odnosu na automobil bez premaza. Impresivno je da je treći automobil, koji nije imao premaz, a bio je parkiran ispod suncobrana, imao temperaturu u kabini od 40°C. To znači da je premaz SolCold, u ovoj demonstraciji, zapravo bio efikasnije od senke u održavanju hlađenja automobila, navodi Revija HAK.
SolCold je objavio da, zavisno od veličine kabine automobila, njegov materijal može da smanji temperaturu od 20 do 70 posto. To će smanjiti pritisak na A/C jedinicu klime za hlađenje automobila i, kako proizvođač ističe, moglo bi da spasi život ako dete ili kućni ljubimac ostanu u vozilu. Osnovni koncept je da materijal koristi višeslojnu konstrukciju. Srednji slojevi apsorbuju energiju koja dolazi od sunca i ponovo je emituju na višim frekvencijama. Donji sloj, u međuvremenu, reflektuje svetlost, a da je ne apsorbuje.
Proizvod je trenutno u fazi prototipa, pa bi SolCold mogao da bude spreman za proizvodnju kasnije ove godine. Volkswagen će koristiti ovaj sistem na još jednom prototipu, a zatim je moguća i serijska proizvodnja. Velike benfite mogli bi da imaju električni automobili kod kojih je svaka ušteda energije posebno važna, a znate i sami da klima uređaj troši dosta…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: SolCold