
I boja automobila utiče na njegovu vrednost
Tako barem pokazuje analiza koju je sprovela kompanija iSeeCars. Radi se o studiji na ogromnom uzorku od čak 650.000 automobila starih do tri godine koji su nedavno prodati.
Rezultati su vrlo zanimljivi. Industrijski prosek pada vrednosti je 14.5%. Pritom najmanje na vrednosti gube žuti automobili, tek 4.5%. S druge strane, najviše su na vrednosti izgubili braon automobili, čak 17.8%. U tržišnom proseku su sve najpopularnije boje, bela i srebrna, prenosi Index.hr.
Karl Brauer, analitičar iSeeCarsa, ima objašnjenje za ove rezultate. "Žuta je među najmanje popularnim bojama automobila s najmanjim udelom vozila i obično je vezana za sportske automobile, koji ionako dobro drže svoju vrednost. Za njih su ljudi uvek spremni da plate više." Drugu po redu boju, narandžastu, takođe vežu uz sportske automobile.
Kad su u pitanju boje koje najviše utiču na gubitak vrednosti, Bauer kaže: "Retkost sama po sebi nije vezana uz vrednost. Ako boja nije u skladu s dovoljnim brojem kupaca polovnih vozila, imaće negativan uticaj na vrednost automobila, čak i ako je neobična."
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi