
Štrajk vozača kamiona u Južnoj Koreji dovodi lance snabdevanja u ovoj zemlji u sve veći rizik, pri čemu dolazi do prekida proizvodnje i isporuke najvažnijih proizvoda poput vozila, čelika i cementa.
Oko 7.800 članova, odnosno gotovo trećina vozača kamiona u uniji pridružila se štrajku, zahtevajući da nova vlada zadrži pravilnik koji garantuje minimalnu platu za vozače, uzimajući u obzir rast cena goriva, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja u Seulu. Pravila o platama koja se primenjuju već dve godine trebalo bi da isteknu 2022.
Ovo je prvi veći štrajk od kada je na vlasti predsednik Jun Suk Jeol (Yoon Suk-yeol), koji ističe koliko je politika koja je prijateljski nastrojena prema kompanijama važna za ekonomski rast. Eksperti navode da će se štrajk verovatno produžiti, te da će dovesti do usporavanja industrijskih aktivnosti, piše Financial Times.
Kompanija Hyundai Motor imala je delimični prekid proizvodnje u fabrikama u Ulsanu jer su vozači kamiona odbili da dostave delove potrebne za sklapanje vozila.
Iz čeličane Posco je saopšteno da nije bila u mogućnosti da dostavi 35.000 tona čeličnih proizvoda dnevno zbog štrajka, što čini trećinu dnevnih isporuka ove firme.
Kako navodi analitičar iz kompanije Daiwa Capital Markets, Čung Sung Jop (Chung Sung-yop), još uvek je rano da se govori o razmerama prekida u automobilskoj industriji, ali ako štrajk bude trajao više od nedelju dana, proizvodni sektor će snositi ozbiljne posledice.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai