home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari SP48 Unica

Proizvođači koji proizvode automobile u malim količinama moći će podneti zahtev za izuzeće od zahteva za ograničenjem emisije CO2 na 0 g/km.

Novi automobili, čiji pogoni ispuštaju bilo koju količinu CO2, moći će se kupovati u EU samo do kraja 2035. godine – odlučio je pre nekoliko dana Evropski parlament. Tako ćemo postepeno prelaziti na automobile s električnim ili vodonikovim pogonom ili što je duže moguće produžiti životni ciklus automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem proizvedenim do tog datuma. Naravno, sve dok ih ne ubiju neki porezi ili zakonska ograničenja mogućnosti korišćenja u određenim područjima ili u određeno vreme. Ili bilo koja druga pametna ograničenja s kojima se neće biti moguće boriti.

Ali polako, postoji nada za “motorizaciju s unutrašnjim sagorevanjem”

Zove se “Amandman 121” i jedan je od predloga koji su izglasani u Evropskom parlamentu. Pokazuje da se ograničenja neće odnositi na proizvođače koji prodaju manje od 1000 automobila godišnje, a oni koji prodaju između 1000 i 10.000 automobila moći će podneti zahtev za odstupanje od opšteg pravila.

Da budemo jasni – reč je o proizvođačima koje proizvode najskuplje, tehnološki najnaprednije superautomobile koje svet poznaje. Brendovi čiji kupci imaju udobnost da ne mare puno za cene. A oni brendovi koji imaju velike budžete i verovatno mogu računati na razumevanje bogatih i ekološki osvešćenih kupaca, umesto da preuzmu vodstvo u potrazi za nultim emisijama, neće ih to uopšte brinuti.

Čini se da ovo objašnjava jedan od razloga zašto Ferrari nije postao deo Stellantisa

OK, Ferrari trenutno prodaje nešto više od 10.000 automobila, prošle godine je prodao 11.155 automobila, ali je dugi niz godina namerno ograničavao proizvodnju na 7.000 automobila, pa vas verovatno ništa ne sprečava da postavite granicu na 10.000 automobila. Važno je da je broj ispravan.

Da li će sličnim putem i ostali proizvođači pokazaće vreme. Mercedes je već promrmljao o tome da Maybach pravi zasebnu marku. Samo će se nakon toga morati odvojiti od matične marke. Danas Lamborghini i Rolls-Royce prodaju automobile manje od 10.000 primeraka. Bentley prodaje više. Kladimo se da mudre glave u rukovodstvima već prave planove koji će im omogućiti da iskoriste nove propise.

Izvor: Automobili.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 636



Komentari