
Ruski automobilski koncern AvtoVAZ koji je nedavno nastavio proizvodnju nakon zastoja zbog nestašice elektronskih komponenti, nastaviće da radi u režimu četiri dana nedeljno. Preduzeće je u maju stavljeno u stanje mirovanja, nakon odlaska partnerske kompanije Renault, ali je pred desetak dana proizvodnja nastavljena.
„Ustanovljen je režim četvorodnevne radne nedelje. Sada ćemo raditi u tom režimu“, saopštila je sindikalna organizacija kompanije AvtoVAZ, prenosi TASS. Trenutno su glavni proizvodni kapaciteti fabrike angažovani na proizvodnju novog automobila Lada Granta Classic 2022, poznate i kao „antikrizna“ Lada.
Od početka ruske vojne intervencije u Ukrajini, AvtoVAZ ima poteškoće u održavanju kontinuirane proizvodnje i opremanju automobila potrebnim komponentama. U aprilu su se pojavile informacije o pripremi fabrike za proizvodnju pojednostavljenih modela Lade, a 8. juna je pokrenuta njihova proizvodnja.
Lada još nije objavila cenu automobila, ali je saopštila da će biti najpristupačnija na tržištu. Lada je istakla da je novi model „dizajniran da obezbedi maksimalnu moguću lokalizaciju automobila, eliminišući uticaj nedostatka uvoznih komponenti“. Suprotno očekivanjima „antikrizna“ Lada zadržala je elektronski servo volan i elektronsko otvaranje i zatvaranje prozora na prednjim vratima.
Pored nedostatka vazdušnih jastuka i ABS sistema, ekološka klasa motora „antikrizne“ Lade spuštena je sa „evro-5“ na „evro-2“. Drugi modeli Lade, Niva Legend i Niva Travel takođe će biti pravljeni bez „složene“ elektronike, ali AvtoVaz još nije objavio tačno vreme puštanja u prodaju ovih automobila.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Screenshot YouTube