
Proizvođači automobila širom sveta se bore da naprave dovoljno automobila kako bi zadovoljili potražnju, a uprkos Covidu i nestašici delova Bentley saopštava da je sa 334 miliona funti u prvoj polovini 2022. ostvario veći profit nego u celoj 2021.
Očigledno da se Volkswagen Grupa postarala da Bentley biznis sa visokom maržom dobija dovoljno delova, ali čini se da profit dolazi i od velikog skoka cena ove godine. Bentley kaže da se to svodi na veći nivo personalizacije, ali se takođe čini da je razlog i u tome što, kako primećuju britanski mediji, "kupci očajnički žele da se dočepaju novog automobila."
Prodaja je sa 7.199 vozila u prvoj polovini 2021. porasla na 7.398 u prvih šest meseci 2022. godini, ali je i prosečna prodajna cena porasla sa 156.000 funti na 179.000 funti, čime je Bentley ostvario rekordnih 23,3 odsto povrata na prodaju.
Najveći udeo u prodaji ima SUV Bentayga (oko 40 odsto prodaje), a slede Continental GT (33 odsto) i Flying Spur (27 odsto).
Jan-Henrik Lafrentz iz Bentleya navodi: Bentley je nastavio da fokusira svoje napore na izgradnju održive, dugoročne profitabilnosti. Ovi rezultati odražavaju snažnu osnovnu cenovnu poziciju, povećani prihod kroz opcionalnost i povoljne devizne kurseve. Paralelno sa tim, nastavljamo da održavamo našu bazu nižih troškova što vodi ka restrukturisanom poslovnom modelu koji donosi snažan povrat na naše investicije i prodaju.
Ivan Mitić – Autoblog.rs