
Italijanski inžinjer Nicola Materazzi, poznat kao "otac" Ferrarija F40, preminuo je u 84. godini.
Materazzi je rođen 1939. godine u provinciji Salerno na jugu Italije, studirao je na Univerzitetu u Napulju te je imao bogatu karijeru. Takođe, aktivno je učestvovao u razvoju nekoliko legendarnih automobila brendova Lancia, Ferrari i Bugatti, zbog čega je ostavio veoma dubok trag u svetu automobila. Ipak, najpoznatiji je po tome što je bio glavni inženjer Ferrarija F40 (1987) koji se smatra jednim od najboljih superautomobila svih vremena. Pre nego što je radio na V8 twin-turbo motoru modela F40, Materazzi je bio odgovoran i za njegovog prethodnika, Ferrari 288 GTO iz 1984. godine, koji je svoj život počeo kao projekat reli automobila iz Grupe B.
Pre izvrsnog rada u Ferrariju tokom osamdesetih, Materazzi je radio za Lanciju krajem šezdesetih i sedamdesetih godina. Učestvovao je u razvoju modela Flavia i Fulvia, kao i legendarnog reli automobila Lancia Stratos u segmentima pogona, podešavanja šasije i aerodinamike.
Početkom devedesetih godina prošlog veka italijanski inženjer se priključio Bugattiju u fabrici Campogalliano, bio je tehnički direktor Bugattija EB110 GT iz 1991. godine, kao i snažnijeg Bugattija EB110 SS iz 1992. godine pre nego je kratkoročni projekat Romana Artiolija okončan.
Materazzi je bio istinski petrolhead te nije odustao od svoje strasti, devedesetih je preuzeo razvoj B Engineering Edonisa koristeći preostale delove iz napuštenog postrojenja za proizvodnju Bugattija EB110.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: YouTube screenshot
Video: Drive Experience