
U ruskom AvtoVAZ-u (Lada) se nadaju oporavku i najavljuju lansiranje novih modela ali i proizvodnju od 500.000 vozila godišnje.
Aktuelni pproblemi sa snabdevanjem izazvani sankcijama su primorali Ladu da proizvodi i prodaje vozila bez ABS-a, vazdušnih jastuka i klima-uređaja. Ipak, Lada ne odustaje, pa je tako obelodanjen novi plan o restrukturiranju poslovanja.
Maksim Sokolov, bivši ministar saobraćaja Rusije i sadašnji predsednik i generalni direktor AvtoVAZ-a, otkrio je da će predlozi za nove modele Lada biti predstavljeni odboru ovog meseca. Kako prenosi Automotive News Europe, tokom svog govora na ekonomskom forumu, Sokolov je rekao: „Nakon što su prethodni akcionari kompanije Renault otišli u maju, kompanija je mirovala više od dva meseca... ali smo uspeli da uspostavimo nove proizvodne lance i logistiku, kao i da obezbedimo snabdevanje komponentama za proizvodnju osnovnih modela”.
Pod prethodnim vlasništvom, Lada je trebalo da predstavi nove modele bazirane na CMF arhitekturi, koji bi se delili sa Dacijom. Bez pristupa komponentama alijanse Renault-Mitsubishi-Nissan, Lada bi mogla da se osloni na upotrebu starijih platformi i motora za svoje nove modele. Ipak, to nije problem za rusko tržište, jer tamo trenutno ne važe evropski propisi o emisiji i bezbednosti.
Lada inače radi i na svom električnim vozilu, kao što je nagovešteno konceptom e-Largus, baziranom na elektrifikovanoj verziji B0 platfome Renault grupe.

Novi cilj proizvodnje je 500.000 jedinica godišnje, a većina će se proizvoditi u fabrici u Toljatiju koja trenutno zapošljava 42.000 radnika. Ovo je manje od prethodnih proizvodnih ciljeva koje je postavio Renault, koji je uložio milijarde u fabriku. Prošlog meseca, AvtoVAZ je preselio proizvodnju Lade Veste iz Iževska u Toljati, a svojim radnicima je ponudio pakete dobrovoljnog otpuštanja.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs