home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lancia Delta S4

Lancijin rekord najuspešnijeg proizvođača Svetskog šampionata u reliju govori sam za sebe, a bez sumnje, najekstremniji model kojeg je kompanija proizvela jeste Delta S4.

WRC debi modela Delta S4 na Lombard RAC reliju 1985. bio je veliki uspeh s rezultatom 1-2 za Toivonen-Wilsona i Alén-Kivimäkija, iako mu je delimično pomoglo penzionisanje poznatog Audija Quattro S1 E2.

Nade su bile velike za S4 sezonu 1986., posebno s talentovanim Henrijem Toivonenom i izuzetno iskusnim Markku Alénom koji su vozili za tim; obojica su bili potencijalni šampoioni. Ova Delta S4, šasija 215, završena je u Martini bojama za uvodnu rundu.

Lancia Delta S4

Nakon Rallye Monte-Carlo, šasija 215 je korišćena kao rezervni automobil za Toivonena na reliju u Portugalu i Mikaela Ericssona na Acropolis Rallyju. Sledeće godine je osvojila šampionat. Njen poslednji javni nastup je bio na Rally Alpi Orientali 1990. godine. Nakon ovih retkih pojavljivanja, šasija 215 je prodata japanskom kolekcionaru, piše Jutarnji.hr.

2013. godine ovu istorijsku Deltu S4 je kupio britanski kolekcionar koji ju je uvezao iz Japana u Ujedinjeno Kraljevstvo. Ušao je u kolekciju Gran Turismo 2019. i od tada se o njemu brine BGM Sport. Nedavno se demonstrirao na događajima kao što je Goodwood Festival of Speed. Ponude na aukcijskoj platformi RM Sotheby‘s počinju od 1,75 miliona funti.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: RM Sotheby‘s



čitanja : 932



Komentari