home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alpine A110 R

Francuski Alpine planira da sportski model A110 održi u životu skoro bez ikakvih promena što je duže moguće i da maksimizira životni vek ovog modela.

Prema novom izveštaju Automotive Newsa, Alpine namerava da sadašnji A110 održi  u prodaji do kraja 2026. godine, kada se očekuje da će biti lansiran potpuno električni naslednik.

Do tada će sportski automobil imati skoro deset godina. Potražnja, međutim, trenutno raste, što je pozitivan znak da bi Alpine strategija mogla da funkcioniše.

„Mi smo u petoj godini projekta, obično vidite pad, ali mi povećavamo prodaju“, rekao je izvršni direktor Alpine Loran Rosi.

Brojke za 2022. pokazuju 3.546 prodatih primeraka, ili 33 posto više nego 2021. godine. Što je još važnije, skoro celokupna proizvodnja za 2023. je već rasprodata, što znači da se potražnja neće smanjiti u narednih 12 meseci.

Potražnja za A110 je dostigla vrhunac 2019. godine kada je kupcima isporučen 4.431 primerak.

Nakon velikog pada u 2020. i 2021. zbog pandemije koronavirusa, 2022. se pokazala solidnom sa „jačom potražnjom nego što se očekivalo“.

„Produžićemo život sadašnjeg modela što je duže moguće da amortizujemo investiciju i iskoristimo njen uspeh koliko god možemo“, dodao je Rosi.

Najnovija verzija je predstavljena u oktobru prošle godine, a to je sportskiji i fokusiraniji model A110 R.

Kako se navodi, u pitanju je verzija sa 1,8 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom koji raspolaže sa 300KS i 340 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 3,9 sekundi i najveću brzinu od 285 km/h.

Alpine A110 R

U svakom slučaju, Alpine navodi da 'R' označava radikalno, što prati i zvanična potvrda da je A110 R „ekstremna verzija. Lakša. Oštrija. I još više inspirisana automobilskim trkama“.

Kompanija takođe kaže da je automobil dizajniran za trkačku stazu, ali da će ostati legalan za puteve.

A110 R je dobio novi prednji branik sa agresivnijim donjim spliterom, dok je zadnji spojler zadužen da proizvede dodatnu silu pritiska. Tu su i novi bočni pragovi, novi zadnji branik sa difuzorom, hauba sa otvorima za vazduh, Brembo kočnice (diskovi od 320 mm), sportski izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, tri moda vožnje (Normal, Sport i Track), kao i modifikovano oslanjanje (automobil je niži za 10 mm a zahvaljujući podesivim amortizerima može da se spusti za dodatnih 10 mm).

Da bi se uštedela težina (automobil ima samo 1082 kg), krov i hauba su napravljeni od ugljeničnih vlakana, a to važi i za set novih 18-inčnih točkova sa Michelin PS Cup 2 gumama (215/40 R18 napred i 245/40 R18 pozadi).

U unutrašnjosti su pojasevi u šest tačaka i trkačka Sabelt sedišta, Focal audio sistem, elementi sa mikrofiberom, kontrastni narandžasti detalji i "Alpine Telemetrics" sistem telemetrije.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 390



Komentari