
Prodaja automobila na kineskom tržištu je potonula 20 posto u prva dva meseca ove godine.
U Kini je u februaru prodato 1,42 miliona vozila, što je 10,4 posto više u odnosu na nisku osnovu za poređenje u februaru prošle godine kada je poslovna aktivnost bila smanjena zbog proslave Kineske nove godine, objavilo je Kinesko udruženje putničkih automobila (CPCA).
U februaru je prodaja vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), koja uključuju potpuno električne automobile na baterije i plug-in hibride, porasla za 61 posto, snažnije od celog tržišta, pokazuju podaci udruženja.
Prošle godine je vlada u Pekingu produžila poreske olakšice za kupovinu takvih automobila, a prodaju su podsticajima nastojale da podstaknu i lokalne vlasti, podseća Reuters.
Električna vozila i hibridi su činili više od 30 posto ukupne prodaje novih automobila.
Domaći proizvođači električnih vozila su sledili primer američkog Tesle i snizili cene, što im je omogućio pad cena baterija. U februaru je najprodavanija marka putničkih automobila u Kini bio BYD, nadmašivši prodaju Volkswagena po drugi put u četiri meseca.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD