
Svaki Ferrari model iz šezdesetih godina prošlog veka, koji nosi oznaku 250 u svom imenu, predstavlja specijalnu mašinu, tako da ni ovaj predivni SWB California Spider nije ništa drugačiji.
Ovaj model proizveden je u italiji sa američkim tržištem na umu i inicijalno je izgrađen sa dužim međuosovinskim rastojanjem na istoj 250 GT Tour de France Berlinetta i Series I Cabriolet šasiji. Ferrari je zatim rearanžirao čutavu postavku ovog modela sa šasijom nešto manjeg međuosovinskog rastojanja.

Ukupno 106 jedinica Ferrari 250 GT California Spider modela je kreirano u seriji, od kojih je pedeset bilo dugog i pedeset i šest kratkog međuosovinskog rastojanja. Ovaj posebni primerak predstavlja 3099 GT šasiju, koja je jedna od svega 37 sa pokrivenim farovima. Ovo je takođe i jedini automobil u seriji finiširan u specijalnoj nijansi Azzurro Metallizzato nijansi, koja je identifikovana putem svog koda MM 16240 i originalno se nalazila na nekolicini Pininfarina 250 GT modela kreiranih između 1960. i 1962. godine.

Nakon što je napustio fabriku, automobil je transportovan u SAD i predstavljen na Njujorškom internacionalnom sajmu automobila, aprila meseca 1962. godine. On je kasnije prebačen na zapadnu obalu, gde je proveo dugi niz godina u Holivudu.

Negde oko 1970. godine, automobil je zakucan u ivičnjak, što mu je ozbiljno oštetilo vešanje, kočioni sistem i komponente izduvnog sistema. On je 1970. godine kupljen u oštećenom stanju od strane Čarlsa Betza i Freda Pitersa za oko 2.400 dolara i potom je temeljno restauriran početkom dvehiljaditih. On je kasnije dobio Ferrari Classiche sertifikat i osvojio je brojne nagrade na izložbama tokom poslednje dve decenije, ostajući u vlasništvu Betz and Peters brenda sve do poslednje aukcije.
Ukoliko uzmemo u ozbir da je 2.400 dolara u današnje vreme ekvivalent cifri od 17.177 dolara, dva vlasnika ovog predivnog klasika zaradila su preko hiljadu puta više nego što su dala za njega.
Izvor: Autoexclusive.rs
Foto i video: Gooding & Company