home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari 250 GT SWB California Spider

Svaki Ferrari model iz šezdesetih godina prošlog veka, koji nosi oznaku 250 u svom imenu, predstavlja specijalnu mašinu, tako da ni ovaj predivni SWB California Spider nije ništa drugačiji.

Ovaj model proizveden je u italiji sa američkim tržištem na umu i inicijalno je izgrađen sa dužim međuosovinskim rastojanjem na istoj 250 GT Tour de France Berlinetta i Series I Cabriolet šasiji. Ferrari je zatim rearanžirao čutavu postavku ovog modela sa šasijom nešto manjeg međuosovinskog rastojanja.

Ferrari 250 GT SWB California Spider

Ukupno 106 jedinica Ferrari 250 GT California Spider modela je kreirano u seriji, od kojih je pedeset bilo dugog i pedeset i šest kratkog međuosovinskog rastojanja. Ovaj posebni primerak predstavlja 3099 GT šasiju, koja je jedna od svega 37 sa pokrivenim farovima. Ovo je takođe i jedini automobil u seriji finiširan u specijalnoj nijansi Azzurro Metallizzato nijansi, koja je identifikovana putem svog koda MM 16240 i originalno se nalazila na nekolicini Pininfarina 250 GT modela kreiranih između 1960. i 1962. godine. 

Ferrari 250 GT SWB California Spider

Nakon što je napustio fabriku, automobil je transportovan u SAD i predstavljen na Njujorškom internacionalnom sajmu automobila, aprila meseca 1962. godine. On je kasnije prebačen na zapadnu obalu, gde je proveo dugi niz godina u Holivudu.

Ferrari 250 GT SWB California Spider

Negde oko 1970. godine, automobil je zakucan u ivičnjak, što mu je ozbiljno oštetilo vešanje, kočioni sistem i komponente izduvnog sistema. On je 1970. godine kupljen u oštećenom stanju od strane Čarlsa Betza i Freda Pitersa za oko 2.400 dolara i potom je temeljno restauriran početkom dvehiljaditih. On je kasnije dobio Ferrari Classiche sertifikat i osvojio je brojne nagrade na izložbama tokom poslednje dve decenije, ostajući u vlasništvu Betz and Peters brenda sve do poslednje aukcije.

Ukoliko uzmemo u ozbir da je 2.400 dolara u današnje vreme ekvivalent cifri od 17.177 dolara, dva vlasnika ovog predivnog klasika zaradila su preko hiljadu puta više nego što su dala za njega.

Izvor: Autoexclusive.rs

Foto i video: Gooding & Company



čitanja : 748



Komentari