home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Donkervoort F22

Holandski Donkervoort je u decembru prošle godine prikazao novi model F22, za koji je prvobitno najavljeno da će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 75 primeraka.

Sada međutim stiže informacija da je zbog velikog interesovanja kupaca ova mala kompanija odlučila da proizvede dodatnih 25 primeraka F22, koji inače košta 245.000 evra bez poreza. Treba napomenuti i da će poslednji primerak biti isporučen sredinom 2025. godine.

Donkervoort F22

F22 inače zamenjuje D8 GTO, donoseći poboljšanja u performansama, bezbednosti i praktičnosti.

Slike otkrivaju da stil F22 predstavlja evoluciju siluete njegovog prethodnika, ostajući veran konfiguraciji dvoseda sa dva vrata.

Automobil je 264 mm duži od prethodnika, a tu je i trodelni krov od ugljeničnih vlakana u targa stilu, koji može da se ukloni.

Donkervoort F22

Takođe, novi model donosi napredak u bezbednosti i praktičnosti u prostranijoj unutrašnjosti, kako bi bio pogodnijji za svakodnevnu vožnju.

Donkervoort F22

Donkervoort F22 ima za cilj da bude „najlakši superautomobil na svetu koji je legalan za puteve“, budući da ima samo 750 kg (55 kg više od modela D8).

F22 takođe ima niže emisije i bolju ekonomičnost, iako je brži od dosadašnjeg D8 GTO. Opremljen Audijevim 2,5 litarskim petocilindričnim turbo motorom sa 500KS, uz zadnji pogon i manuelni 5-stepeni menjač.

Donkervoort F22

Treba pomenuti i zadnji LSD diferencijal, potpuno novi aktivni sistem vešanja, podešavajući traction control sistem, kočioni sistem lakši za 10 kg u odnosu na D8 model, kao i točkove od čelika, aluminijuma ili ugljeničnih vlakana (od 18 i 19 inča).

F22 do 100 km/h ubrzava za samo 2,5 sekundi i može do maksimalnih 290 km/h.

Denis Donkervoort, generalni direktor Donkervoorta, ističe: „F22 je pre svega drumski automobil, a mi smo dali prioritet angažovanju vozača, progresivnom upravljanju i zabavi u vožnji u odnosu na apsolutnu opsesiju vremenom kruga, iako će i dalje biti sposoban za veoma brza vremena. Razlog za sve ovo, kao i njegove niske emisije i održivost, jeste veoma jednostavan. To je težina."

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 516



Komentari