
Nemački automobilski div Volkswagen je povećao globalne isporuke za 7,5% u prvom tromesečju na nešto više od 2 miliona vozila, kako su se smanjili problemi s snabdevanjem elektronskih komponenti, saopštava kompanija.
Prodaja u Kini je ostala slaba. VW je prodao 14,5% manje vozila na svom najvažnijem tržištu. Prodaja u centralnoj i istočnoj Evropi je takođe smanjena, za 5,8%. Nasuprot tome, prodaja u zapadnoj Evropi je porasla za 26,9%, a u Severnoj Americi za 22,1%.
Isporuke u Kini su pale za čak 40% u mesecu januaru, delom kao rezultat perioda praznika oko kineske Nove godine 22. januara, a delom zbog efekata pandemije.
Prodaja električnih vozila u VW Grupi je porasla za 42% na 141.000 vozila nakon što je prošla godina bila teško pogođena uskim grlima u snabdevanju, navodi kompanija. Rast u Evropi je bio još veći sa 68% na 98.300 vozila ove godine, u poređenju s 58.500 u prva tri meseca 2022.
Grupacija je prodala nešto više od milion automobila pod markom VW, što je samo 1% više u odnosu na prethodnu godinu. Otprilike 70.000 prodatih električnih modela iz asortimana ID predstavlja oko polovinu svih električnih modela.
Prodaja Seata/Cupre je porasla za 37%, lakih VW privrednih vozila za 18,7%, prodaja Škode je veća za 12,6%, a luksuznih marki Audi i Porsche za 7,9% odnosno 18%.
Autor: SEEbiz / DPA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen