home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Baterije

Baterija čini oko 40% vrednosti u električnim automobilima. Promene baterija su izuzetno skupe, pogotovo na starijim polovnim automobilima, kada je garancija daleko iza vas. Nemačko Ministarstvo privrede i zaštite klime je predstavilo takozvani Battery Passport, sistem koji je razvijen u saradnji s partnerima iz autoindustrije, a koji će u toj državi, ali i u Evropskoj uniji, biti aktivan od 2026. godine.

Naziva se i State of Health, odnosno to je niz informacija o bateriji u električnim vozilima, piše Revija HAK. Na taj način potrošači će odmah videti kakve su baterije ugrađene, kako su proizvedene i koliko su održive. Konkretnije, to uključuje radne uslove u vađenju sirovina, određivanje stanja baterije (posebno važno za kupce polovnih vozila) i druge informacije (npr. o obnovi i popravci).

Baterijski pasoš će biti obavezan za sve nove baterije u vozilima, stacionarne sisteme skladištenja električne energije te veće industrijske baterije u Nemačkoj i Evropi od 2026. godine. Nije važno odakle baterija dolazi ili gde je sedište firme koja stavljabateriju na tržište u EU ili Nemačkoj. Time se štite oni proizvođači koji proizvode održive i dugotrajne baterije i obezbeđuje njihovo ekološki prihvatljivo upravljanje do kraja životnog veka.

Dakle, ciljevi su višestruki, obezbediti da su baterije proizvedene u ekološkim uslovima, da iza proizvodnje sirovina, na primer, ne stoji robovski rad i da se kupcu polovnog vozila predoči njeno trenutno stanje. U jedinstvenoj bazi podataka trebalo bi da bude vidljiv kapacitet svake baterije u električnim automobilima u Evropi.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 507



Komentari