
Volvo je saopštio da će odložiti početak proizvodnje svog električnog SUV modela EX90 kako bi omogućio dodatno vreme za razvoj i testiranje softvera, što važi i za Polestar 3.
U saopštenju nema detalja o prirodi problema sa razvojem softvera i testiranjem.
Prvobitno je proizvodnja EX90 trebalo da počne u fabrici u Ridžvilu u SAD i Čengduu u Kini tokom četvrtog kvartala 2023. godine, a sada se „očekuje da će novi model biti u proizvodnji u prvoj polovini 2024. godine“.
Kompanija tvrdi da je potražnja nadmašila očekivanja od kada je EX90 predstavljen u novembru 2022. Volvo je krajem prošlog meseca objavio i da je privremeno stopirao nove narudžbine za EX90, rekavši da je njegova kvota proizvodnje za prvu godinu rasprodata.
Reakcija kupaca je „premašila najsmelije i najambicioznije interne projekcije kompanije“, navodi Volvo. „Kao rezultat toga, Volvo Cars je krajem aprila zatvorio knjigu narudžbina jer je prva predviđena serija rasprodata, ali će se uskoro ponovo otvoriti.”

5037 mm dugački EX90 pokreću dva elektromotora, pogon je na sva četiri točka, dok domet iznosi do 580 km. Dve verzije će biti na raspolaganju prilikom lansiranja, obe opremljene baterijom od 107 kWh koja može da koristi 250 kW DC punjenje za punjenje od 10-80 posto za 30 minuta.
Standardni EX90 isporučuje 408KS i 770 Nm obrtnog momenta, a Performance verzija raspolaže sa 517KS i 910 Nm pa 2818 kg teški automobil do 100 km/h stiže za 4,9 sekundi.
U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 ima obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju.

Najsavremeniji bezbednosni sistemi su osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje „zaštitni štit“, koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.
Ovo vozilo sa sedam sedišta dolazi sa Lidar tehnologijom koja je standardno ugrađena u čitav asortiman za otkrivanje pešaka udaljenih do 250 metara i pruža autonomnu sposobnost Nivoa 3. EX90 takođe brine o ljudima iznutra i ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava da deca i psi budu ostavljeni u vrućim automobilima.
Ističe se i veliki ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča na centralnoj konzoli, koji se koristi za upravljanje skoro svim funkcijama jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Ima Google Android Automotive OS, što bi trebalo da znači da dobro reaguje na glasovne komande i može da prihvati over-air ažuriranja.
U međuvremenu, očekuje se da će Polestar 3 početi da silazi sa proizvodne trake u prvom kvartalu 2024., umesto u avgustu 2023., kako je ranije planirano, navodi Autonews.

„Polestar je nedavno obavešten da je potrebno dodatno vreme za konačni razvoj softvera nove potpuno električne platforme“, navodi se u saopštenju, kao i da će odlaganje uticati na ciljeve proizvodnje za 2023.
Polestar sada kaže da očekuje da će 2023. godine proizvesti 60.000-70.000 vozila, umesto 80.000 koliko je predviđao na početku godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs