home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 5

Bez sumnje je bilo iznenađenje za brojne auto entuzijaste i ljubitelje BMW-a širom sveta to što novi BMW Serije 5 nije stigao s velikom rešetkom hladnjaka tzv. "bubrezima", poput one na novoj Seriji 7. Međutim, to nije zbog nedostatka "hrabrosti" Domagoja Đukeca, šefa dizajna BMW-a.

“Pokušali smo i s vertikalnom varijantom u fazama dizajniranja Petice, ali čak i ako tada napravite drugačija prednja svetla, počinje da liči na Seriju 7", rekao je Đukec nedavno za portal Road & Track. “Dakle, razgovarali smo o tome i tada rekli - ne, držimo ih dalje razdvojene i ne prevelike. Bila je veoma namerna odluka da se ide tim klasičnijim putem, a ne da se sledi Serija 7".

U razgovoru za Road & Track je dodao i da horizontalno orijentisana rešetka doprinosi sportskijem i elegantnijem duhu Serije 5. Zaista, kada su videli prednji deo nove limuzine sa širom rešetkom koju sada ima, dizajneri su se složili da izgleda prikladnije. Kako navodi Jutarnji.hr, Đukec je brzo pojasnio da odluka ipak nije došla zbog pomešanih reakcija javnosti na ekstravagantne modele XM i Seriju 7.

“Uvek sam govorio kada su me pitali zašto su bubrezi tako veliki - Gledajte, ovo su posebni modeli", objasnio je. "Imaju ekspresivne kupce, imaju klijente orijentisane na status. Zato sačekajte dok ne vidite sledeću Seriju 3 i Seriju 5, modela kod kojih kupci traže druge stvari".

Nakon 50 godina Serije 5, BMW-u je prilično jasno ko ih kupuje i šta traže. Đukec je rekao da su kupci "Petice" zadovoljni svojim statusom, ali ne vole da se razmeću. "Oni žele automobil koji, naravno, izražava njihova dostignuća, ali na drugačiji način", rekao je on.

Rešetka hladnjaka nije bila jedini izazov za novu Seriju 5. Đukec priznaje da je bilo teško smisliti kako ugraditi baterije za potpuno električni i5 u dizajn, a da ne izgleda previsoko.

“Ovaj automobil ima stvarno, veoma lepu bočnu stranu. Jedino što se sedi više. To nije bilo tako lako da se reši, jer želite da sedite u autu, a ne na autu”, rekao je Đukec. "To je najveći izazov, ne samo za nas dizajnere, već i za inženjere".

Na kraju njegov šef, šef dizajna BMW Grupe, Adrian van Hooydonk je veoma zadovoljan poslom koji je Domagoj obavio. Pohvalio je proporcije novog automobila, opisujući ga kao "dug, elegantan i sportski".

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 665



Komentari