
Evropa je rekla da ne želi nove automobile na fosilna goriva od 2035. godine, ali ako mislite da će motori s unutrašnjim sagorevanjem nestati, daleko ste od istine. Postoje i drugi delovi sveta, a i nova goriva, koja bi mogla da promene celu paradigmu. Ukratko, to je ono što je Jean-Dominique Senard, predsednik upravnog odbora Renault grupe, izjavio za francuski list La Tribune.
U odluci EU postoji postoji jedan izuzetak, a to su motori s unutrašnjim sagorevanjem koji rade na sintetička goriva. Oni su, takođe, uvedeni kao legitimna opcija. Do ovoga je došlo na insistiranje Nemačke i Senard je srećan zbog toga, navodi Revija HAK.
– Nemojte krivo da me shvatite, Renault je spreman da kaže zbogom motoru s unutrašnjim sagorevanjem. Renault će biti električan 2030. godine, ali takođe moramo da nastavimo da razvijamo i proizvodimo automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Jer, sviđalo se to nama ili ne, motor na gorivo zadržaće se u svetu najmanje sedamdeset godina.
Predsednik upravnog odbora Renault grupe objašnjava da se zbog toga značajna sredstva ulažu u razvoj alternativnih goriva.

– Dobro znamo da se na tom području napreduje. Međutim, postavlja se pitanje po kojoj ceni? Bilo bi lepo da cenu alternativnih goriva spustimo na 1 evro ili 1,50 evra po litru. Nezavisni stručnjaci kažu da je to moguće. Ide brže nego što mislite: možda ćemo biti tamo za četiri, pet, šest godina.
Senard ističe da je brzi prelazak samo na električne automobile nepoželjan.
– Ako imamo i najmanju sumnju da li imamo dovoljno energije za električne automobile, oko sirovina ili geopolitičkih kriza, ne možemo da si priuštimo klađenje na jednog konja. Izazovi koji vode do prelaza na 100 posto električnu vožnju su brojni i opsežni.
Senard je posebno zabrinut što mnoge potrebne sirovine za električne automobile dolaze iz Kine.
- Ovi plemeniti metali i minerali su ključni za razvoj električnih automobila i mislim da nismo predvideli temeljne geopolitičke krize. U stvari, mislim da će ratovi budućnosti biti ratovi za resurse.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault