home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M3

BMW, kao i većina proizvođača, trenutno prolazi kroz fazu prilagođavanja svog asortimana da bi u njega "stalo" što više električnih modela. Elektrifikaciju će tako doživeti i kultna M serija.

Elektrifikacija automobila će, u skladu s propisima u Evropi i većem delu sveta, narednih godina biti glavna tema, a proizvođači će morati da odluče koje modele će ugasiti i zameniti potpuno novima, a koje elektrifikovati. Slične probleme ima i BMW sa svojom M serijom, sportskim automobilima koje oduvek krasi moćan zvuk i visoke performanse, pa su s vremenom postali omiljeni među kupcima. Elektrifikacija će morati da dođe i do njih, a u BMW-u su odlučili i kada će se do dogoditi, navodi Autonet.hr.

Naime, njihova politika je da svaka verzija s oznakom M mora da bude moćnija od prethodne. Dakle, ako električni pogoni omoguće da već sledeća varijanta bude jača od postojeće, modeli M3 i M4 mogli bi da se pojave, isključivo na električni pogon, tokom 2027. ili 2028. godine. Ako električni pogoni ne ponude takav napredak, bavarska kompanija će se odlučiti na novu generaciju benzinaca. Isto tako, sigurno je da BMW neće istovremeno nuditi električne i klasične M modele, ali i da neće nuditi hibride – potvrdio je sve to šef BMW-ovog M odeljenja Frank van Meel.

BMW M4

Izneo je u razgovoru za portal WhichCar i jednu zanimljivost. Inženjeri već sada istražuju da li ima smisla simulirati menjač, tj. osećaj promene brzina, zvukove i vibracije koji pritom nastaju – u novim električnim modelima.

Naime, vozači modela M3 i M4 njima često voze i trkačkim stazama, kada ne gledaju na brzinomer, već se oslanjaju isključivo na ostala čula kako bi dobili osećaj za to što automobil radi te kada je na svom “limitu”. Prelaskom na električne pogone to bi moglo da nestane, pa zato možda u nove modele ugrade simulaciju menjača i klasičnog pogona, sve kako bi vozačko iskustvo ostalo slično postojećemu.

Izvor: Autonet.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 450



Komentari