home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model S

Nemački proizvođači automobila su u proteklih nekoliko godina najavili hrabre planove za prelazak na električne automobile i izazov Teslinoj dominaciji. Umesto toga, samo još više zaostaju, piše Bloomberg. Kompanija Tesla je u prvoj polovini ove godine isporučila 889.015 automobila, više od ukupne prodaje električnih vozila Volkswagen grupe, BMW-a, Mercedes-Benza i Porschea.

Nemački proizvođači automobila se bore jer problemi sa softverom odlažu ključne modele i zbog toga im pada prodaja u Kini, njihovom najvećem tržištu, gde su Tesla i lokalni BYD daleko odmakli. Zaostaju čak i na nemačkom tržištu, gde je Tesla i dalje vodeća marka električnih vozila, navodi Revija HAK.

Teslina prodaja radikalno raste na krilima konstatnih sniženja cena; prodaja električnih vozila je porasla 30 posto u odnosu na VW u prethodnom kvartalu. Nemački proizvođači automobila su napredovali u prošlosti jer su usavršili proizvodnju vozila na benzin i dizel, sa stotinama lokalnih proizvođača kvalitetnih delova koji su ih snabdevali menjačima, komponentama motora. S baterijama i elektromotorima, to znanje više nema veliku ulogu. U najvećoj evropskoj privredi, inflatorni pritisci, nedostatak kvalifikovanih radnika i visoke cene energije doprinose strukturnim izazovima koje donosi prelazak na električna vozila.

Najveća pretnja Nemcima je slabljenje pozicije u Kini. VW, BMW i Mercedes su decenijama dominirali prodajom automobila s unutrašnjim sagorevanjem na najvećem svetskom automobilskom tržištu, ali nedavno su zaostali za kineskim markama koje su bile bolje u proizvodnji pristupačnih električnih vozila s tehnologijom i softverom prilagođenim lokalnim ukusima.

Očekuje se da će električna vozila činiti 90 posto kineskog tržišta do 2030. godine pa Nemci moraju hitno da reaguju.

Zanimljivo je da Teslu ne pogađa ni činjenica da ima prilično stari vozni park, s modelima koji su već dugo na tržištu. Nemačke kompanije još uvek ostvaruju kvalitetnu zaradu prodajom modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i Kinu. Takođe, svi veliki proizvođači ulažu ogromna sredstva u nove platforme i već od 2025. godine dolaze s novom generacijom električnih vozila, s većom brzinom punjenja i dometom koji bi trebalo da poraste za više od 30 posto.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 317



Komentari