
Prema podacima JATO Dynamics-a na 28 evropskih tržišta, prvo polugodište 2023. je zabeležilo najviše registracija (6,56 miliona) od pandemije Covid-19. To je povećanje od 976.000 jedinica u odnosu na prvo polugodište 2022.
Iako broj registracija u Evropskoj Uniji ponovo polako raste, teškoće s lancem snabdevanja, kao i drugi faktori nakon pandemije, znače da se tržište neće vratiti u isto stanje u kojem je bilo pre 2020. bar na neko vreme. Glavna prepreka ka postizanju većih količina je dostupnost električnih vozila i njihovog višeg cenovnog ranga, piše Klix.ba.
Tesla je bila najprodavanija marka na tržištu kada je u pitanju tržište električnih vozila. Samo u junu Tesla je udvostručila prodaju s 48.200 isporuka što je dvostruko više nego u istom mesecu 2022. Tesla Model Y je doprineo je kontinuiranoj popularnosti marke, postavši najprodavaniji putnički automobil u Evropi u junu i uopšte u prvoj polovini 2023., ispred Sandera, T-Roca, Clija, Golfa itd.
Teslin tržišni udeo je porastao za 1,3 posto između prve polovine 2022. i prve polovine 2023., popevši se s 1,53% na 2,82% – što je najveći rast među 116 marki koje prati JATO u Evropi. Uspeh Tesle je u poslednjih nekoliko godina ubrzano rastao, s obzirom da je njegov tržišni deo kolača u prvoj polovini 2019. godine iznosio samo 0,54 posto.
U poslednje vreme MG drma evropskim tržištem automobila. Nekad britanska marka, a danas pod krovom jedne od najvećih kineskih korporacija - SAIC, MG je sa 104.300 registracija u prvoj polovini 2023. nadmašio druge marke kao što su Mini, Cupra i Jeep. Delimično zahvaljujući uspehu MG 4, MG je rastao za čak 128% u prvih šest meseci, čime je MG zabilježio drugi najveći rast tržišnog udela.
MG koristi konkurentnost kineskog tržišta u svoju korist. Njihovi privlačni, moderni i cenovno pristupačni električni automobili i na zapadnim i na istočnim tržištima dobar su dokaz kako kineski proizvođači mogu dobiti više pažnje i promeniti percepciju svojih proizvoda.
Volkswagen je i dalje marka broj 1 na evropskom tržištu ispred Toyote i Audija, a na listu sa pozitivnim ''share-om'' i znantno većim tržišnim udelom su se vratili Renault, Škoda, Nissan, Volvo i Seat. Zanimljivo, nova marka na tržištu – španska Cupra sa 93.177 registracija i trećim najvećim rastom tržišnog udela od 46% iza sebe je ostavila renomirane brendove kao što su Mazda, Mini, Suzuki i Jeep.
Top 25 marki - 2023. (vs. 2022.)
Volkswagen – 694.176 (+23%)
Toyota – 417.220 (+11%)
Audi – 374.475 (+26%)
Peugeot – 356.135 (+7)
Mercedes – 353.822 (+13%)
BMW – 352.931 (+10%)
Renault – 349.770 (+19%)
Škoda – 339. 382 (+31%)
Ford – 293.020 (+7%)
Dacia – 291.940 (+30%)
KIA – 287.775 (+3%)
Hyundai – 268.033 (+3%)
Opel/Vauxhall – 240.917 (+6%)
Fiat - 196.901 (-3%)
Citroen – 195.670 (-1%)
Tesla – 185.238 (+117%)
Nissan – 147.822 (+27%)
Volvo – 143.843 (+21%)
Seat – 133.126 (+10%)
MG – 104.294 (+128%)
Cupra – 93.177 (+46%)
Mazda – 92.733 (+43%)
Mini – 91.660 (+10%)
Suzuki – 90.469 (+38%)
Jeep – 63.928 (+11%)
Top 10 modela - 2023. (vs. 2022.)
Tesla Model Y – 136.564 (+204%)
Dacia Sandero – 123.408 (+27%)
VW T-Roc – 111.692 (+29%)
Peugeot 208 – 105.699 (-4%)
Opel Corsa – 105.637 (+19%)
Renault Clio – 100.298 (+44%)
Toyota Yaris Cross – 96.214 (+48%)
Fiat 500 – 90.464 (+6%)
VW Golf – 88.574 (-1%)
Dacia Duster – 86.872 (+18%)
Top 10 EV modela - 2023. (vs. 2022.)
Tesla Model Y – 136.564 (+204%)
Tesla Model 3 - 42.588 (+6%)
VW ID.4. – 41.672 (+84%)
VW ID.3 – 35.233 (+104%)
Fiat 500 EV – 31.340 (-3%)
MG4 – 30.779 (Novi model)
Dacia Spring – 26.748 (+36%)
Volvo XC40 – 26.445 (+202%)
Peugeot 208 EV - 26.013 (+13%)
Škoda Enyaq – 25.698 (17%)
Izvor: Klix.ba / JATO Dynamics
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG