home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Tang

"Želimo da budemo među pet najboljih u Evropi", rekao je Brian Yang, potpredsednik evropske filijale kineskog automobilskog giganta BYD. Kineski proizvođač želi da se pridruži najvećim evropskim proizvođačima poput Volkswagena, Peugeota, Toyote, BMW-a i Renaulta. Već postoje prvi trgovci BYD-a u Nemačkoj.

BYD u Evropi kreće agresivno s čak šest automobila koji bi na tržište trebalo da stignu do kraja prve polovine 2024. godine, piše nemački Auto Bild.

Najvažniji modeli uključuju Han, veliku limuzinu i SUV Tang. Tu je i kompaktni električni SUV Atto 3, koji bi trebalo konkuriše Volkswagenu ID.4. Tu je još jedan električni SUV BYD Seagull kao i mali električni automobil BYD Dolphin. "Želimo da budemo zastupljeni u svakom segmentu", objasnio je Brian Yang.

Kineski proizvođač želi da bude konkurentan i ulaže jako mnogo u razvoj. O tome dobro govori i sledeći podatak. U 2022. neto prihod je iznosio je 2,4 milijarde dolara, dok je 2,9 milijardi dolara otišlo na istraživanje, navodi Jutarnji.hr.

U 2022. BYD je prodao 1,86 miliona elektrifikovanih vozila i zabeležio rast od 208,6 posto. U prvoj polovini 2023. je već prodato više od 1,25 miliona auta, što odgovara rastu od 95,78 posto u odnosu na isti period prošle godine. Izvan Kine je prodato 74.300 vozila, više nego cele 2022. godine.

Kineski proizvođač automobila se oslanja na klasičnu strukturu trgovaca, a ne samo na direktnu onlajn prodaju. BYD tvrdi da im je potrebno najmanje 100 trgovaca da bi bili uspešni u Nemačkoj. Trenutno ih je 13. Međutim, menadžeri BYD-a su bili iznenađeni koliko se sporo okreću točkovi birokratije u Nemačkoj.

"Ako obnovite postojeći autosalon u Kini, potrebno je tri meseca i prodajno mesto je spremno za korišćenje. Za nove zgrade je potrebno šest meseci", tvrde. U Nemačkoj obnova traje devet do dvanaest meseci, a nova zgrada, prema BYD-u se gradi dve godine.

U BYD-u radi oko 60.000 inženjera. Biće ih još više u sledećih nekoliko godina jer se kineski proizvođač automobila seli u još veće sedište. Tehničari zarađuju u proseku oko 99.000 evra godišnje, žive u ogromnim silosima u jednosobnim stanovima čiji najam košta 40 evra mesečno i mogu da budu na svom radnom mestu za samo nekoliko minuta vožnje autonomnom železnicom.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 731



Komentari