Nemački proizvođač sportskih automobila takođe prihvata prelazak na vozila sa nultom emisijom, pa u skladu s tim vrši određene promene u glavnoj fabrici u Štutgartu da bi mogao da proizvodi električne verzije Macana i Caymana.
Porsche pokazuje da elektrifikaciju shvata ozbiljno, zbog čega najavljuje promene u svojoj glavnoj fabrici u Štutgart-Cufenhauzenu, domu legendarnih modela 911, 718 Cayman i Boxster. Nakon prvobitnih kašnjenja, uglavnom izazvanih problemima u razvoju softverske platforme, Porsche se sada intenzivno priprema za lansiranje svoje sledeće generacije električnih vozila počev od sledeće godine.
Reč je o električnom modelu Macan EV, koji će se pojaviti tokom 2024., ali i o električnom sportskom modelu 718 EV, koji se očekuje krajem 2025. Proizvođač je najavio da sprovodi temeljite mere rekonstrukcije i proširenja svoje centralne fabrike kako bi se prilagodio na proizvodnju sledećih generacija vozila.
Električna verzija Macana će se takođe neko vreme proizvoditi paralelno s klasičnom verzijom sa SUS motorom. Porsche ulaže oko 250 miliona evra u građevinske radove, koji će uključivati nadogradnju brojnih proizvodnih sistema i integraciju pogonskog sklopa za Macana EV u postojećoj fabrici motora u Cufenhauzenu. Nakon što se sastavi pogonska jedinica za Macana EV ona će biti prebačena u fabriku Porsche u Lajpcigu, gde će se takođe proizvoditi vozila.
Kao deo programa modernizacije, Porsche je takođe proširio proizvodnu liniju za sportske automobile u svoj centralnoj fabrici. Ta linija će koristiti automatizovano vođena vozila, koja će zameniti tradicionalnu proizvodnu traku. Nakon završetka adaptacije biće moguće paralelno sklapati električna i klasična vozila na istoj proizvodnoj liniji. Nemački proizvođač je naveo da su standardizovane tačke kontrole kvaliteta i odobrenja integrisane u proizvodni proces za oba tipa vozila.
Porsche takođe proširuje logistička područja unutar autolimarske radionice, dodajući novu zgradu na mestu bivšeg Porsche centra ispred Porsche muzeja. Završetak radova je planiran za 2025., a ova zgrada će snabdevati radionicu delovima karoserije za Taycan, 911 i Cayman.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Porsche