home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW i7

Nemci predviđaju da će prodaja električnih vozila pasti po prvi put u osam godina, jer se šire znaci pada tržišta ovog segmenta. VDA lobi očekuje da će isporuke automobila na baterije pasti za 14 posto zbog ukidanja subvencija.

Najveće evropsko tržište automobila bilo je jedan od glavnih pokretača usvajanja električnih vozila, ali inflacija, visoke cene automobila i loša infrastruktura opterećuju potražnju. Brojni proizvođači su odložili uvođenje novih električnih modela, a čak su i vodeće rent-a-car kompanije krenule za alterantivama za svoje flote zbog preskupog održavanja električnih vozila.

U decembru je koaliciona vlada kancelara Olafa Šolca potpuno ukinula subvencije za električna vozila, i to godinu dana pre nego što je ranije planirano. Nemačka je 2023. prodala preko 524.000 potpuno električnih automobila - više od bilo kojeg drugog tržišta u Evropi. Predviđeni pad ove godine znači da će udeo automobila na isključivo baterijski pogon u Nemačkoj pasti sa 18 na 16 posto, što znači da će tržište progutati oko 450.000 vozila.

VDA očekuje da će se nemačko tržište putničkih automobila smanjiti za 1 posto na 2,82 miliona u 2024., što je 25 posto ispod nivoa pre pandemije. Predviđa se da će globalno tržište porasti za 2 posto na 77,4 miliona automobila.

"Problemi u lancu snabdevanja su uglavnom rešeni, ali poslovno okruženje za nemačke proizvođače automobila i dalje je izazovno", rekao je glavni ekonomista VDA Manuel Kalvajt.

Predviđa se da će proizvodnja električnih automobila u Nemačkoj ove godine porasti za 19 posto na 1,45 miliona, saopštili su iz VDA, pri čemu je veći deo namenjen izvozu.

Izvor: Klix.ba / Bloomberg

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 421



Komentari