
Volkswagen, Renault i Stellantis razmišljaju o nezamislivom, o povezivanju kako bi proizveli jeftinija električna vozila i odbranili se od kineskih pretnji.
Dok kineski konkurenti i Tesla otkrivaju slabosti najvećih evropskih proizvođača automobila, osećaj hitnosti raste i očigledno je uobičajeni pristup poslovanju gubitnička opcija, piše Bloomberg. Podstaknuti usporavanjem tempa usvajanja elektrinih automobila, direktori velikih kompanija raspravljaju o idejama u rasponu od udruživanja razvojnih resursa do povezivanja poslovanja preko evropskih granica kako bi se bolje takmičili u tehnološkoj smeni koja se dešava jednom u generaciji. Naredni meseci su ključni.
Umesto da potisne u stranu vozila sa SUS motorima, prodaja električnih automobila ove godine će rasti po najsporijoj stopi od 2019. Ovaj zastoj jača konkurenciju, pogotovo kinesku jer na tamošnjem tržištu nema problema s potražnjom za električnim automobilima. Usporavanje, koje je dovelo do velikih sniženja automobila, imalo je uticaja i na Teslu. Pad tržišnog udela od 20 posto ove godine je izbrisao oko 150 milijardi dolara iz tržišne kapitalizacije – više nego dvostruko od vrednosti VW-a.
Kako podeća Revija HAK, već 2025. godine u Evropskoj uniji stupaju na snagu stroža pravila o emisijama, što znači da proizvođači moraju da prodaju više električnih automobila na baterije ili će se suočiti s visokim kaznama. U malo verovatnom najgorem scenariju, VW bi mogao da se suoči s kaznama većim od 2 milijarde evra ako ne uspe da dovoljno smanji emisije štetnih gasova u voznom parku.
Dok raste pritisak na evropske proizvođače automobila da prodaju više električnih vozila, kineski proizvođači, koje podržava država, ulaze na tržište s modelima koji su često bolji i jeftiniji. Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo je zagovarao savez sličan povezivanju evropskih proizvođača u konglomerat Airbusa, da bi se proizvodnjom konkurisalo Boeingu. Izvršni direktor je tvrdio nedavno da bi automobilski Airbus pomogao da se podele ogromni troškovi razvoja i proizvodnje jeftinih električnih vozila.
Luca de Meo je prošle nedelje umanjio spekulacije o velikoj koaliciji, rekavši za Bloombergovu televiziju da je agilnost važnija od veličine. Ipak, potvrdio je da se razgovori o zajedničkoj platformi za EV odvijaju “levo i desno”.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault