
BMW je u nemačkoj fabrici Dingolfing počeo sa serijskom proizvodnjom nove Serije 5 Touring (G61).
„Naš BMW Serije 5 Touring je posebno važan za Nemačku i evropsko tržište, i mnogi kupci su ga čekali“, rekao je direktor fabrike Kristof Šreder. Ali krajem maja čekanje će biti gotovo, jer će tada novi Touring stići u salone dilera i prvi automobili će biti predati kupcima.
Fabrika Dingolfing u Bavarskoj je bila ekskluzivno proizvodno središte za BMW Serije 5 Touring od debija prve "petice" karavan 1991. godine, a tokom godina proizvedeo je više od 1,2 miliona jedinica.

BMW navodi da karavan čini oko 60 odsto registracija Serije 5 u Nemačkoj i izuzetno je popularan i kod korporativnih i kod privatnih kupaca.
Vozilo je dugačko 5060 mm, široko 1900 mm, visoko 1515 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2995 mm.
Iza velikih vrata prtljažnika nalazi se prostor kapaciteta od 570 do 1.700 litara, što je praktično potpuno na istom nivou kao i kod njegovog prethodnika.
Podrazumeva se da se zadnje sedište može podeliti u odnosu 40:20:40 i takođe se može preklopiti iz prtljažnika pritiskom na dugme.
Prilikom lansiranja na tržište 25. maja 2024. godine, paleta će podrazumevati nekoliko verzija, među njima i dizelaše 520d i 520d xDrive, kao i električne verzije i5 eDrive40 i i5 M60.
Verzija i5 eDrive40 dolazi sa pogonom na zadnje točkove (sa jednim električnim motorom sa 340 KS i 400 Nm, uz baterije od 81,2 kWh i dometom do 560 km, ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu), a varijanta i5 M60 ima dva motora i pogon na sva četiri točka (601 KS i 820 Nm, baterije od 81,2 kWh, domet 445-506 km, do 100 km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi).
Plug-in hibridi 530e i 530e xDrive sa 299 KS, kao i šestocilindrični dizel 540d xDrive sa 299 KS, uslediće na leto, a stiže i novi M5 Touring.
Cene novog BMW-a Serije 5 Touring u Nemačkoj počinju od 61.750 evra za model 520d, što znači da je ovaj dizel od 197 KS sa 48-voltnim električnim sistemom skuplji za tačno 2.000 evra od limuzine. Za najjeftiniji električni i5 Touring (BMW i5 eDrive40 Touring) cena iznosi 72.200 evra. Ubedljivo najskuplja varijanta za sada je i5 M60 sa 601 KS, za koju se u Nemačkoj mora izdvojiti 101.500 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs