
Evropska unija će od jeseni ove godine uvesti povećanu carinsku stopu pri uvozu automobila proizvedenih u Kini. Budući da se EX30 trenutno sklapa u Kini, Volvo na sedam dana zatvara fabriku u Gentu (Belgija) da bi tamo pripremio proizvodnu liniju za ovaj model. S proizvodnjom u Evropi, EX30 će izbeći EU namete.
Novi Volvo EX30 je brzo postao jedan od najprodavanijih modela švedske marke. Najmanji model u ponudi, nakon samo par meseci na tržištu električnih vozila došao je do izražaja, uprkos činjenici da je potražnja za električnim automobilima na Starom kontinentu smanjena.
Međutim, kao deo kineskog koncerna Geely, EX30 se proizvodi u Kini i s novim nametima, koje će EU od jeseni primenjivati pri uvozu modela "made in China", marka je počela pripreme u svojoj belgijskoj fabrici za njegovu evropsku proizvodnju od 2025. godine.

Vreme ne teče, ono leti, a novi porezi koje će od jeseni kačiti električne automobile koji dolaze iz Kine su veliki problem evropskim brendovima koji se proizvode u Kini. Jedan od pogođenih modela je dakle novi Volvo EX30, koji je u kratkom vremenu osvojio više od 13.000 kupaca i koji švedsku marku stavlja u veliku dilemu, piše Klix.ba.
Uvećane carine koje je Evropska unija odlučila da uvede na automobile proizvedene u Kini će svakako uticati na cene automobila. Zato marke imaju tri opcije na stolu. Najmanja verovatnoća je da proizvođači preuzmu taj dodatni trošak na sebe i ne prebace ga na kupce, te tako zadrže visoku potražnju za ovim modelom. Druga opcija je najizglednija, a to je da to kompenzuju povećanjem cena, tako da potražnja može da padne još više. Treća mogućnost za izbegavanje loših scenarija jeste proizvodnja automobila na evropskom tlu, a tu mogućnost Šveđani upravo i koriste.
Proizvodnja u Evropi donosi dosta ograničenja, jer je dostupna samo nekim markama. Mnogi proizvođači ne mogu sebi da priušte ovo rešenje, ali Volvo ipak može, zbog čega su Šveđani odlučili da zatvore svoju fabriku u Gentu u Belgiji na sedam dana i pošalju svojih više od 6.500 zaposlenih na odmor dok teku pripreme za instalaciju nove proizvodne trake za proizvodnju novog EX30 od 2025. godine. Odluka je u stvari doneta pre više od pola godine, ali vreme je presudno i radi se na tome da se rokovi što više skrate.

Volvo fabrika u Gentu je jedna od najprofitabilnijih za švedsko-kinesku marku. Ipak, u Gentu još uvek ima dovoljno kapaciteta za proizvodnju EX30 s kojim će Volvo postići maksimalnu količinu proizvodnje. Prošle godine iz fabrike u Gentu je izašlo oko 230.000 jedinica, od čega je 60 posto bilo električnih automobila. Ta stopa će znatno porasti kada novi EX30 počne da silazi s proizvodne trake fabrike u Belgiji.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo