home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai uvodi paywall

10 Maj 2024 - 14:00 Vesti Link
Hyundai Tucson

Hyundai najavljuje Features-on-Demand (FODs), što je marketinški žargon za nadogradnje koje se plaćaju. Najave dodatnog plaćanja za otključavanje pristupa hardveru koji je već instaliran u automobilu su stigle nakon osnivanja firme Hyundai Connected Mobility u Evropi prošlog meseca.

Južnokorejski brend ne navodi detalje o karakteristikama koje bi mogle da budu blokirane, ali kaže da bi od ovog korist mogli da imaju i stariji automobili.

Marcus Welz, direktor Hyundai Connected Mobility, rekao je za Autocar da će biti moguće poboljšati starije automobile novim karakterustikama. Jedan od primera je ažuriranje softvera za poboljšanje performansi postojećeg hardvera. Na primer, stariji Hyundai EV mogao bi da postane efikasniji podešavanjem električnih motora i baterije. Jedna od mogućnosti je i nadogradnja softvera za senzore.

Kako podseća Index.hr, BMW se ranije našao na meti kritika zbog zaključavanja grejanih sedišta iza paywalla. Slično je bilo i s Mercedesom koji je zaključao napredne postavke upravljanja zadnjim točkovima. Audi je to napravio s dvozonskom klimom.

Stellantis procenjuje da će pretplate i FODs biti veliki izvor prihoda. Automobilski konglomerat s čak 14 brendova misli da će zaraditi dodatnih 4.3 milijarde dolara godišnje do 2026. Predviđa se da će iznos dostići 21.5 milijardi dolara do 2030. uz "softverski omogućenu ponudu proizvoda."

Međutim, ne idu svi brendovi u ovom smeru. Dacia je ismejavala BMW i njegovu sada već ugašenu pretplatu na grejana sedišta nudeći termofore ljudima na test vožnji.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai



čitanja : 282



Komentari