
U Fordu razmišljaju o lansiranju novih varijanti Mustanga sa SUS motorima, uključujući Mustang sedan.
Izvršni direktor Forda Džim Farli tvrdi da je Mustang sada „daleko” najprodavaniji kupe na svetu i da ima ogroman broj sledbenika širom sveta. Međutim, on je priznao da bi ove pristalice prihvatile nove derivate samo ako bi imali „performanse i stav“ postojećih modela.
„Nikada nećemo napraviti Mustang koji nije Mustang“, kaže Farli. „Na primer, nikada neće biti mesta za mali Ford SUV sa dva reda sedišta sa oznakom Mustang. Ali da li bismo mogli da uradimo druge oblike karoserije Mustanga – sa četvoro vrata ili bilo šta drugo? Verujem da bismo mogli, sve dok ovi modeli imaju sve performanse i stav originala.”
Da bi započeo ovu najnoviju fazu ekspanzije Mustanga, Farli veruje da Ford mora da počne dodavanjem sjaja originalnom kupeu, ulažući kako u modele koji su dostupni tradicionalnim kupcima, tako i u druge verzije koje kupe podižu na viši nivo, na način na koji je Porsche uradio sa svojim 911 GT3 RS i GT2 RS modelima.
„Porsche je bio pametan u stvaranju derivata u poslednjih 20 godina“, kaže Farli. „Ali ne bismo želeli da radimo stvari na njihov način. Želimo da im omogućimo dobru trku u američkom stilu za njihov novac.”
Jedan od načina za smanjenje troškova uz povećanje performansi u pristupačnoj verziji, veruje on, može biti smanjenje težine, a razvojni program je već u toku kako bi se istražili načini da se to postigne.
Farli nedavno najavljeni Mustang GTD sa 800 KS naziva „avansom“ na Mustange budućnosti. „Nećemo stati sa GTD-om“, rekao je. „Moramo da nastavimo da radimo derivate koji će iznenaditi ljude.”
Uprkos svim svojim ekspanzionističkim planovima, Farli veruje da Ford treba da bude oprezan u pogledu diverzifikacije brenda.
„Neki ljudi misle da bismo mogli da kombinujemo Mustang sa off-roadom – pogledajte šta je Porsche uradio sa 911 Dakarom, a šta Lamborghini. Ali nisam baš siguran u to.”
Jedna tačka uveravanja za Mustang vernike je Fordova namera da nastavi sa proizvodnjom V8 motora „sve dok nam Bog i političari dozvole“. Farli obećava da će se žestoko boriti da zadrži ove kultne motore i ručne menjače koji su često povezani sa njima u proizvodnji.
Međutim, budući Mustang modeli će verovatno ponuditi hibridnu snagu, kako bi se smanjile emisije i poboljšale performanse. Farli je rekao: „Testirali smo i zaista verujemo da delimični električni pogoni dobro funkcionišu za sportske vozače.”
„Jedna stvar koju mogu da obećam je da nikada nećemo napraviti potpuno električni Mustang“, dodao je Farli, odbacujući nepovezani Mustang Mach-E električni SUV koji deli njegovo ime.
„Gledam druge korisnike električne energije kao što je Formula E, pa čak i kompanije kao što je Rimac, i jednostavno mislim da to ne bi bilo ispravno za Mustang. Odlično za druge Fordove – pogledajte svetski uspeh Transita – ali ne i za Mustang.”
Farli, koji je imenovan za generalnog direktora Forda krajem 2020. godine i od tada obnavlja ponudu modela, vidi uspon Mustanga do globalne važnosti kao veliku pobedu za kompaniju. „Kada smo oko 2015. odlučili da Mustang postane globalan – sa volanom na desnoj strani i drugim skupim promenama – izgledalo je kao da preuzimamo veliki rizik. Ali isplatilo se. Danas su neki od naših najvećih dilera u zemljama poput Švedske i Australije. Rekao bih da Mustangova budućnost nikada nije bila svetlija.”
Na fabričkom crtežu iz septembra 2022. je inače zanimljiva ideja Mustanga u formi elegantne limuzine sa četvoro vrata. Skica potiče od Kristofera Stivensa, višeg dizajnera eksterijera u ovoj kompaniji.
Limuzina je zadržala ikonični oblik modela nalik kupeu, sa fastback stilom koji se uliva u kratki zadnji deo, kao kod modela sa dvoja vrata. Gornji deo u kontrastnoj boji pomaže da se sakrije dužina, a primećuje se i kvaka na vratima na zadnjem blatobranu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs